W lutym tego roku Pesa podpisała pierwszy kontrakt z Samorządem Województwa Łódzkiego na dostawę taboru dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Firmy finalizują szczegóły designu pojazdów, które mamy przyjemność zaprezentować Czytelnikom.
Bydgoska firma
podpisała umowę na dostawę 4 nowych ezetów z opcją na 20 kolejnych. Pojazdy będą należały do nowej rodziny Regio160. Ustalono już szczegóły dotyczące wyglądu zewnętrznego i wnętrz pojazdu (design book). – Czoło pojazdu dla ŁKA zostało delikatnie zmodyfikowane, zyskało bardziej dynamiczny i nowoczesny wygląd co spotkało się z akceptacją klienta. Ostateczny projekt to suma doświadczeń przewoźnika i naszego zespołu wzornictwa – mówi “Rynkowi Kolejowemu” Jakub Jasiński, wiceprezes Pesy do spraw technicznych.
- ŁKA stawia na wysoką jakość, która przekłada się później na jakość projektu i produktu finalnego. - Znam ten projekt i jestem przekonany, że pasażerowie ŁKA będą podróżować w komfortowych, nowoczesnych pojazdach - podsumowuje. Pierwszy pociąg Pesy ma pojawić się w Łodzi w ciągu trzech lat od podpisania umowy.
- Jesteśmy liderem w skali kraju jeśli chodzi o dynamikę wzrostu liczby pasażerów, a nowe pociągi dodatkowo zwiększą nasze możliwości przewozowe i zapewnią klientom komfort podróży. Dla nas najważniejszy jest pasażer, jego bezpieczeństwo i wygoda, dlatego kładziemy duży nacisk na wysoką jakość wykonania pojazdów – dodaje Janusz Malinowski, prezes ŁKA.
Wodorowy zespół trakcyjny w platformie Regio
Platformę Regio 160 Pesa rozwija również pod kątem alternatywnego zasilania. Będą to pojazdy elektryczne, bateryjne i wodorowe, zasilane również z sieci trakcyjnej. – Nasi inżynierowie wykonali świetną pracę
przy lokomotywie wodorowej. Ten projekt dał nam doświadczenie, pozwolił poznać technologię i uczyć się od najlepszych w branży, a co najważniejsze finalnie opracowaliśmy bardzo dobry, skalowalny system napędowy wykorzystujący baterię LTO i ogniwa wodorowe – mówi członek zarządu Pesy.
Producent wie już, jak integrować wszystkie komponenty systemu, jak je dobierać pod oczekiwane parametry eksploatacyjne, a jak zaznacza Jasiński to właśnie najtrudniejsze i najważniejsze wyzwanie przy wdrażaniu nowej technologii. – Dzięki projektowi lokomotywy wodorowej mamy know-how, doświadczony zespół i wypracowane relacje z partnerami technologicznymi. Jesteśmy gotowi do realizacji pojazdów bezemisyjnych z alternatywnymi źródłami zasilania – deklaruje nasz rozmówca.
graf. Pesa