Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

UZ: Budowa torów 1435 mm od granicy do Lwowa możliwa w 2024 roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
08-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
08-11-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
UZ: Budowa torów 1435 mm od granicy do Lwowa możliwa w 2024 roku
fot. M. SzymajdaStacja w Rawie Ruskiej. Po lewej pociąg na torze 1435, po prawie - na torze 1520 mm.
Prezes Kolei Ukraiński, Jewhen Laszczenko, przyznał, że budowa toru o szerokości 1435 mm od polskiej granicy do Lwowa teoretycznie jest możliwa jeszcze w przyszłym roku. Czego brakuje do realizacji inwestycji?

Z prezesem Ukrzaliznyci rozmawialiśmy w pociągu ze Lwowa do Rawy Ruskiej, o którym piszemy obszernie tutaj. Gorącym tematem jest wciąż perspektywa wydłużenia "europejskiego" toru od Rawy Ruskiej do Lwowa i od Mościsk do Lwowa. Zapowiadana od kilku lat inwestycja, nie stanowi, zdaniem Laszczenki, problemu technicznego. Problemem są natomiast pieniądze.

– Projekt na budowę toru 1435 mm od Mościsk do Skniłowa (zachodnia dzielnica Lwowa przy lotnisku pasażerskim) jest gotowy. Jeśli będą środki finansowe, możemy zacząć budowę nawet w 2024 roku i być może w tym roku nawet ją skończyć, co otworzyłoby drogę do uruchomienia bezpośrednich pociągów pasażerskich do Lwowa z Polski, bez konieczności przesiadki. Do 2026 roku chcielibyśmy w Skniłowie zbudować nowy dworzec z nastawieniem na obsługę ruchu z Polski oraz terminal logistyczny. Także odcinek od Czopu do Użhorodu można zbudować w 2024 roku – powiedział. Co z torem 1435 mm między Rawą a Lwowem?

– Chcemy by taki tor dochodził do dzielnicy Brzuchowce. W 2024 roku będzie trwać jego projektowanie. Wkrótce potem, nawet w drugiej połowie 2024 możemy zacząć budowę. Podkreślę jednak jeszcze raz – potrzebne nam jest na to finansowanie – powiedział.

W rozmowie Laszczenko przyznał, że projekty budowy torów o szerokości 1435 mm mają wysoki priorytet. Poszukiwane są źródła ich finansowania. Ważniejsze są jednak projekty związane z odbudową zniszczonych mostów i infrastruktury w czasie rosyjskiej agresji. Ukrzaliznycia na zakup szyn uzyskała kredyt od rządu francuskiego, który będzie spłacać bezprocentowo przez 25 lat.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5