Partnerzy serwisu:
Tabor

Utrzymanie pociągów lepsze u producenta

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
01-12-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR
Utrzymanie pociągów lepsze u producenta
Według Tony\'ego Collinsa, prezesa Virgin Trains, utrzymanie pociągów przez producenta pozwala operatorom skupić się na czynnościach związanych z planowaniem połączeń i obsługą pasażerów.

- Gdy wygrywaliśmy kontrakt na przewozy pasażerskie w Wielkiej Brytanii, nie byliśmy ekspertami od kolei. I właściwie, wcale nie chcieliśmy nimi być - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Collins. - Stwierdziliśmy, że naszą mocną stroną jest dbałość o klienta i przygotowanie odpowiedniej oferty. Dlatego zaczęliśmy się rozglądać za partnerem technicznym, który nie tylko dostarczyłby pociągi, ale i zapewnił ich obsługę. Najlepszą ofertę przedstawił Alstom - wspomina.

Według Collinsa, budowanie oferty rozpoczyna się od niezawodności. Punktualność pociągów Virgin Trains utrzymuje się na poziomie 90% - Według naszych badań, pasażerowie zaczną od nas odchodzić dopiero, gdy punktualność spadnie poniżej 85%, mamy więc spory margines błędu - stwierdził. Należy tu przypomnieć, że punktualność pociągów w Wielkiej Brytanii mierzona jest na każdej stacji. W Polsce natomiast mierzy się ją pomiędzy stacją początkową a docelową, dzięki czemu nawet opóźniony o kilkadziesiąt minut pociąg może nadrobić opóźnienie, na przykład skracając zaplanowany długi postój w Warszawie Centralnej, Krakowie Głównym, czy Gdańsku.

- Jesteśmy najbardziej punktualnym przewoźnikiem w Europie, być może poza Kolejami Szwajcarskimi - mówi bez ogródek Collins i wskazuje, że jedynie 5% opóźnień spowodowanych jest awarią użytkowanych przez Virgin pociągów Pendolino - 15% naszych opóźnień pochodzi z winy innych przewoźników,a pozostałe 80% - z winy zarządcy infrastruktury. Powodowanie opóźnień nie obywa się bez kar - Network Rail płaci przewoźnikom za opóźnienia, dzięki czemu ma motywację do właściwego utrzymania infrastruktury. Podobnie my płacimy zarządcy za opóźnienia w ruchu innych pociągów spowodowane przez nas. Pewnie nie jest to najlepszy model, ale działa - stwierdził Collins.

Kolejnym przykładem udanego utrzymania pociągów przez producenta jest działalność Pesy we Włoszech. Pociągi Atribo polskiego producenta cieszą się tam dużą niezawodnością - W przeciwieństwie do krajowych kontraktów, we Włoszech sami prowadzimy czynności utrzymania pociągów to dużo lepszy model, gdyż producentowi najłatwiej jest zapewnić odpowiednie utrzymanie pociągów - wskazywał w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" Jan Podhorecki z Pesy.

Wobec deklaracji producentów można być sceptycznym - w końcu jest to dla nich dodatkowy interes - Na utrzymaniu pociągów przez producenta można oszczędzić w dłuższym okresie. Proszę zobaczyć pociągi Pendolino po 12 latach użytkowania przez Virgin. Są jak nowe. Podobne pociągi utrzymywane przez operatora we Włoszech nadają się tymczasem do remontu - mówi Leonardo Solera z Alstomu, odpowiedzialny za utrzymanie pociągów. Solera będzie miał co robić również we Włoszech, ponieważ nowe pociągi AGV dla kolejnego prywatnego przewoźnika - NTV - utrzyma sam Alstom - Gdy zobaczyliśmy sposób współpracy Alstomu i Virgin oraz efekty jakie osiągają, byliśmy pewni że to właściwy model - wyjaśnia prezes NTV Giuseppe Sciarrone. NTV zawarło kontrakt z Alstomem od razu na 30 lat.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Alstom: 80% energii elektrycznej z fotowoltaiki

Infrastruktura

Alstom: 80% energii elektrycznej z fotowoltaiki

Mikołaj Kobryński 18 lipca 2023

Wodorowa Coradia iLint wozi pasażerów w kanadyjskim Quebecu

Tabor i technika

Otwarto nową linię tramwajową w Paryżu

Zintegrowany transport

Otwarto nową linię tramwajową w Paryżu

Mikołaj Kobryński 08 lipca 2023

Brytyjskie Pendolino wyposażone w urządzenia kontroli sieci trakcyjnej

Tabor i technika

Brytyjskie Pendolino wyposażone w urządzenia kontroli sieci trakcyjnej

jm, Rynek Kolejowy/Railway Gazette, 8 listopada 2010 08 listopada 2010

Virgin wydłuża swoje składy Pendolino

Tabor i technika

Virgin wydłuża swoje składy Pendolino

jm, Rynek Kolejowy 01 grudnia 2011

Zobacz również:

Alstom: 80% energii elektrycznej z fotowoltaiki

Infrastruktura

Alstom: 80% energii elektrycznej z fotowoltaiki

Mikołaj Kobryński 18 lipca 2023

Wodorowa Coradia iLint wozi pasażerów w kanadyjskim Quebecu

Tabor i technika

Otwarto nową linię tramwajową w Paryżu

Zintegrowany transport

Otwarto nową linię tramwajową w Paryżu

Mikołaj Kobryński 08 lipca 2023

Brytyjskie Pendolino wyposażone w urządzenia kontroli sieci trakcyjnej

Tabor i technika

Brytyjskie Pendolino wyposażone w urządzenia kontroli sieci trakcyjnej

jm, Rynek Kolejowy/Railway Gazette, 8 listopada 2010 08 listopada 2010

Virgin wydłuża swoje składy Pendolino

Tabor i technika

Virgin wydłuża swoje składy Pendolino

jm, Rynek Kolejowy 01 grudnia 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5