Partnerzy serwisu:
Pasażer

UTK zajmie się z urzędu sprawą podróży niepełnosprawnego dziecka do Berlina

Dalej Wstecz
Data publikacji:
31-01-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
UTK zajmie się z urzędu sprawą podróży niepełnosprawnego dziecka do Berlina
fot. PKP PLK
Do Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego nie trafiła formalna skarga Pani Alicji, którą dotknęła niewłaściwa obsługa podróży do Berlina z niepełnosprawnym dzieckiem. UTK zajmie się jednak sprawą z urzędu.

O podróży pociągiem z Gdańska do Berlina Pani Alicji z niepełnosprawnym dzieckiem pisaliśmy wczoraj. Na początku tygodnia zapytaliśmy Urząd Transportu Kolejowego o to, czy zajmie się sprawą. - Do Prezesa UTK nie trafiła formalna skarga od Pani Alicji. Jednak po informacjach w środkach społecznego przekazu i mediach społecznościowych UTK szczegółowo wyjaśni ten przypadek. Po uzyskaniu wszystkich niezbędnych danych podejmiemy decyzję co do dalszych działań - informuje "Rynek Kolejowy" rzecznik UTK Tomasz Frankowski.

Jak wyjaśnia, prawidłowość postępowania przewoźnika kolejowego, jak i zarządcy infrastruktury w zakresie udzielania pomocy osobom z niepełnosprawnością może zostać zweryfikowana m.in. w ramach postępowania administracyjnego. - Jednym z priorytetów prezesa UTK jest mobilność osób z niepełnosprawnością i o ograniczonej możliwości poruszania się. Z tego względu sprawa pani Alicji i jej syna zostanie rozpatrzona nie tylko indywidualnie, ale też w kontekście możliwości systemowych zmian w obsłudze osób z niepełnosprawnością - zapewnia rzecznik urzędu.

- Przewoźnicy oraz sprzedawcy biletów są zobowiązani udzielać pasażerowi, na jego żądanie, m.in. informacji o warunkach najniższych opłat za przewóz. Kasjer powinien z należytą starannością sprawdzić dostępne możliwości najtańszego przejazdu pociągiem. Pasażer może na odcinku krajowym skorzystać z uprawnień do ulgowych przejazdów koleją, choć niewątpliwie wiąże się to z wydaniem na całą podróż dwóch rodzajów biletu – krajowego i międzynarodowego – przyznaje Frankowski.

Rzecznik UTK zaznacza, że bilety promocyjne w komunikacji międzynarodowej rzeczywiście mogą mieć wyłączoną lub ograniczoną możliwość zwrotu lub wymiany. – Odmowa zwrotu niesłusznie naliczonych, zawyżonych opłat taryfowych nie powinna mieć jednak miejsca, gdy do błędu przyczynił się na przykład kasjer, a pasażer będzie mógł ten fakt wykazać –  podkreśla.

- W przypadku niesatysfakcjonującego rozpatrzenia sprawy przez przewoźnika pasażer może wnieść skargę do prezesa UTK, do której należy załączyć bilet(y) na przejazd i treść korespondencji z przewoźnikiem – przypomina przedstawiciel UTK.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5