Urząd Transportu Kolejowego wziął pod lupę promocję Przewozów Regionalnych „Połączenie w dobrej cenie”. Według UTK, pasażerowie nie byli informowani, że kupując bilet na dłuższy odcinek, de facto otrzymają niższą cenę.
Według decyzji prezesa UTK, Przewozy Regionalne naruszyły prawa pasażerów wynikające z przepisów rozporządzenia (WE) nr 1371/2007. Stwierdzone naruszenie polegało na nieinformowaniu o warunkach najniższych opłat za przewóz w ramach oferty „Połączenie w dobrej cenie”.
Pasażerowie zamierzający rozpocząć podróż na stacjach pośrednich, znajdujących się na trasach pociągów objętych ofertą PWDC, nie posiadali możliwości zakupu biletów na zasadach wskazanych w warunkach taryfowych tej oferty w przypadku, gdy próba zakupu podejmowana była w pociągu lub za pośrednictwem automatów biletowych oraz systemu sprzedaży internetowej „IPR”.
Wbrew zapisom „Warunków taryfowych oferty specjalnej PWDC”, podróżnym chcącym zakupić bilety na połączenia niestanowiące pełnych relacji uwzględnionych w wykazie relacji i cen biletów w tej ofercie, lecz będące ich odcinkami, korzystniejsze ceny obowiązujące w przypadku przejazdu w pełnej relacji nie były proponowane. UTK wytyka Przewozom Regionalnym, że z powodu takich praktyk podróżni, nie mając świadomości o możliwości odbycia podróży w korzystniejszej cenie, dokonywali zakupu biletów droższych.
W toku postępowania potwierdzono również sytuacje, w których pasażerowie odbywający podróż na krótszych odcinkach objętych ofertą PWDC, nieświadomie dokonywali zakupu droższych biletów niż osoby, które podróżowały na dłuższych trasach. Tymczasem, zgodnie z postanowieniami oferty PWDC, w przypadku podróży do stacji pośrednich położonych na odcinkach objętych tą ofertą, pasażerowie powinni otrzymać bilet wystawiony na pełną relację, którego cena byłaby korzystniejsza niż cena biletu na krótszym odcinku.
W wydanej decyzji Prezes UTK nakazał przewoźnikowi usunięcie nieprawidłowości. Ponadto, mając na uwadze interes pasażerów, decyzji nadany został rygor natychmiastowej wykonalności. Tymczasem przewoźnik informuje, że już w trakcie postępowania opracował szczegółowe wytyczne, jak postępować w przypadku chęci skorzystania z promocji podczas podróży rozpoczynającej się na stacji położnej wewnątrz odcinka objętego ofertą specjalną Połączenie w Dobrej Cenie.
Jak poinformował nas przewoźnik, w systemie sprzedaży internetowej wprowadzono dodatkowe komunikaty, które pojawiają się podczas zakupu biletów. Wskazują one, w jaki sposób skorzystać z oferty. Dodaje, że te zmiany miały niewątpliwie prokliencki charakter.