Urząd Transportu Kolejowego opublikował na swojej stronie krótki poradnik, w którym informuje, jak odzyskać pieniądze za niewykorzystany bilet kolejowy. Wiedza ta może okazać się przydatna w perspektywie zbliżającego się strajku pracowników spółki Przewozy Regionalne.
Przede wszystkim urząd radzi, aby taki bilet zachować. Następnie z takim biletem należy zgłosić się do kasy, aby odebrać należność za niewykorzystany bilet kolejowy.
Jeżeli przewoźnik odmawia zwrotu pieniędzy za bilet, można złożyć skargę. W sytuacji, gdy przewoźnik mimo to odmawia zwrotu należności lub nie odpowiada na skargę należy zwrócić się ze skargą do Urzędu Transportu Kolejowego i wysłać ją na adres: Urząd Transportu Kolejowego ul. Chałubińskiego 4, 00-928 Warszawa.
UTK zachęca również do pisania na adres pasażer@utk.gov.pl o innych utrudnieniach, które spotykają pasażerów podczas podróży koleją.