Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

UTK: Prace nad modyfikacją CSM w zakresie oceny i wyceny ryzyka

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Autor:

UTK

Data publikacji:
10-08-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
UTK

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
UTK: Prace nad modyfikacją CSM w zakresie oceny i wyceny ryzyka
Europejska Agencja Kolejowa skierowała do Komisji Europejskiej rekomendację w sprawie modyfikacji Rozporządzenia 352/2009 z dnia 24 kwietnia 2009 r., w sprawie przyjęcia wspólnej metody bezpieczeństwa w zakresie wyceny i oceny ryzyka.

Metoda ma zastosowanie do wszystkich znaczących zmian w systemie kolejowym o charakterze technicznym, eksploatacyjnym i organizacyjnym i jest ściśle powiązana z systemami zarządzania bezpieczeństwem przedsiębiorstw kolejowych i zarządców infrastruktury kolejowej. Metoda harmonizuje w szczególności procesy zarządzania ryzykiem oraz zapewnia jednolitość dowodów uzyskiwanych w ramach tych procesów, a także ujednolica zasady wymiany informacji mających znaczenie dla bezpieczeństwa systemu kolejowego. Pełne stosowanie wymienionej metody w wersji pierwotnej jest obowiązkowe dla wszystkich zaangażowanych podmiotów od dnia 1 lipca 2012 r.

Zmiany do treści rozporządzenia 352/2009, które zaproponowane zostały przez Agencję, dotyczą przede wszystkim kwestii związanych z funkcjonowaniem jednostek oceniających w ramach procesu zarządzania ryzykiem. Wśród zaproponowanych rozwiązań znalazły się między innymi wymagania dotyczące akredytacji lub uznawania jednostek oceniających w celu potwierdzenia ich kompetencji do pełnienia określonej roli w procesie zarządzania ryzykiem.

Z uwagi na nieosiągnięcie jednolitego stanowiska, Europejska Agencja Kolejowa nie zaproponowała zmian w zakresie kryteriów akceptacji ryzyka.

Rekomendacja Europejskiej Agencji Kolejowej, w sprawie modyfikacji rozporządzenia 352/2009 dostępna jest tutaj.

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pro Kolej: Nie mrozić celów klimatycznych w KPO

Prawo i polityka

Pro Kolej: Nie mrozić celów klimatycznych w KPO

Fundacja ProKolej 23 kwietnia 2024

UTK nawiązuje oficjalną współpracę z ERA ws. IV pakietu

Prawo i polityka

Wyniki w zakresie bezpieczeństwa transportu kolejowego w Unii Europejskiej

Warte uwagi

Wymagania dla krzywych hamowania w systemie ETCS 2.3.0 d

Prawo i polityka

Zobacz również:

Pro Kolej: Nie mrozić celów klimatycznych w KPO

Prawo i polityka

Pro Kolej: Nie mrozić celów klimatycznych w KPO

Fundacja ProKolej 23 kwietnia 2024

UTK nawiązuje oficjalną współpracę z ERA ws. IV pakietu

Prawo i polityka

Wyniki w zakresie bezpieczeństwa transportu kolejowego w Unii Europejskiej

Warte uwagi

Wymagania dla krzywych hamowania w systemie ETCS 2.3.0 d

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5