Polregio zwiększyło swój udział w rynku przewozów pasażerskich – potwierdzają to najnowsze dane Urzędu Transportu Kolejowego za pierwsze sześć miesięcy bieżącego roku.
Jak podkreśla w komunikacie przewoźnik, 2022 rok był dla niego udany, bo po trudnościach związanych z pandemią COVID-19 a wyniki przewozowe zaczęły nawiązywać do rekordowego dla całej kolei roku 2019. Wygląda na to, że 2023 będzie jeszcze lepszy, a spółka ma realną szansę na przebicie bariery 100 mln pasażerów.
Według danych opublikowanych dziś przez Urząd Transportu Kolejowego, od stycznia do końca czerwca br. Polregio przewiozło ponad 48 mln pasażerów, co stanowi wzrost aż o niemal 8 mln w stosunku do analogicznego okresu w roku 2022. Jednocześnie największy polski przewoźnik regionalny zwiększył swój udział w ogólnopolskim rynku przewozów pasażerskich z 25,5% do 26,5%. Względem liczby przewiezionych pasażerów Polregio uplasowało się przed PKP Intercity (30,78 mln pasażerów) oraz Kolejami Mazowieckimi (30,51 mln). Rekordowym miesiącem badanego zestawienia był maj 2023 r., kiedy to z pociągów Polregio skorzystało ponad 8,5 mln osób.
– Jesteśmy bardzo usatysfakcjonowani wynikami, jakie opublikował Urząd Transportu Kolejowego. To, że podróżni coraz chętniej korzystają z kolei, w tym z usług Polregio, to dla nas potwierdzenie, że ciężka praca wszystkich naszych pracowników przynosi efekty. Cieszy również to, że jesteśmy najdynamiczniej rozwijającym się przewoźnikiem w kolejowych przewozach pasażerskich. Codziennie pracujemy nad nowymi rozwiązaniami w obszarze taboru i technologii, by nasze usługi były maksymalnie przyjazne dla pasażerów. Kolej jest najbardziej ekologicznym i często najbardziej dostępnym cenowo środkiem transportu. Pracujemy z samorządami wojewódzkimi jako organizatorami przewozów nad tym, żeby stale rosła również dostępność transportu kolejowego w regionach – powiedział wiceprezes Polregio, Marcel Klinowski cytowany w komunikacie.