Urząd Transportu Kolejowego w ramach prowadzonej od 2011 roku kampanii informacyjno – edukacyjnej „Dzień Pasażera”, serdecznie zaprasza wszystkich zainteresowanych w najbliższy czwartek, 27 lutego na dworzec kolejowy w Katowicach.
W holu głównym katowickiego dworca pojawi się punkt informacyjny, w którym pracownicy Urzędu Transportu Kolejowego w godzinach od 12.00 do 16.00, będą udzielać pasażerom bezpłatnych porad i informacji z zakresu praw przysługujących podróżującym koleją oraz rozdawać ulotki z zestawem praktycznych i najważniejszych informacji dotyczących podróży pociągami. Wszyscy zainteresowani będą mogli również wypełnić anonimową ankietę dotyczącą satysfakcji podróżnych z poziomu usług świadczonych przez przewoźników i zarządców usług.
Dotychczas, w ramach kampanii, odwiedziliśmy już siedem dworców kolejowych na terenie kraju. Były to: Gdańsk Główny, Poznań Główny, Kutno, Warszawa Wschodnia, Warszawa Centralna oraz Kraków Główny.
Porady prawne i informacje z zakresu praw przysługujących pasażerom korzystającym z usług kolei, można również uzyskać kontaktując się bezpośrednio z Urzędem Transportu Kolejowego:
-
telefonicznie pod nr 801 044 080* (z telefonów stacjonarnych) oraz 22 460 40 80(z telefonów komórkowych); infolinia czynna jest w dni robocze, w godz. 9.00 – 16.00, opłata za połączenie z nr 801 044 080 zależy od cennika operatora, zwykle jest to 0,29 zł/min. + VAT. Opłata za połączenie z nr 22 460 40 80 według cennika operatora.
-
pocztą elektroniczną na adres e-mail: pasażer@utk.gov.pl