Prezes Urzędu Transportu Kolejowego odmówił PKP SKM PKP Trójmiasto zatwierdzenia projektu cennika stawek na nowy rozkład jazdy.
Jak czytamy w komunikacie UTK, odmowa zatwierdzenia projektu cennika w zakresie sposobu ustalania stawki jednostkowej opłaty podstawowej na rozkład jazdy pociągów 2022/2023 oznacza, że zarządca w ciągu 30 dni może przedstawić nowy projekt cennika lub zdecydować, że w rozkładzie jazdy pociągów 2022/2023 będzie stosował dotychczasowy cennik obowiązujący od 2021 r.
– Wnikliwie analizujemy decyzję Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. Od wyników tej analizy będzie zależało, czy spółka PKP SKM w Trójmieście złoży kolejny, skorygowany projekt cennika – poinformował "Rynek Kolejowy" Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy PKP SKM w Trójmieście.
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście zarządza linią kolejową nr 250 Gdańsk Główny – Rumia, na której prowadzony jest wyłącznie ruch pasażerski. Zarządca, ustalając bazę kosztów służących kalkulacji stawek jednostkowych opłaty podstawowej, naruszył przepisy ustawy o transporcie kolejowym i rozporządzenia 2015/909 poprzez ujęcie kosztów, dla których nie zostało dostatecznie wykazane, że są ponoszone bezpośrednio w wyniku przejazdu pociągu – podkreśla UTK, dodając, że zgodnie z art. 33 ust. 15 ustawy o transporcie kolejowym, Prezes UTK zatwierdza projekt cennika zarządcy w części dotyczącej sposobu ustalania stawki jednostkowej opłaty podstawowej i manewrowej albo odmawia jego zatwierdzenia w przypadku stwierdzenia jego niezgodności z obowiązującymi przepisami.
W tym roku Prezes UTK
już dwukrotnie odmówił zatwierdzenia projektu cennika przedstawionego przez największego krajowego zarządcę infrastruktury, PKP PLK. Obie wersje projektu
były stanowczo krytykowane przez branżę.