Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Dalsze problemy Gam. Winne zwierzęta?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
29-03-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Dalsze problemy Gam. Winne zwierzęta?
Fot. Michał Szymajda
Czytelnicy w dalszym ciągu informują nas o problemach z dostępnością lokomotyw Gama Pesy. Producent tłumaczy, że obecnie najwięcej wyłączeń z ruchu nowych lokomotyw powodują zderzenia ze zwierzętami.

Na początku roku wystąpiły problemy z usterkami SU160 Gama, które spowodowały odwołanie wielu pociągów i wprowadzenie komunikacji zastępczej, o czym pisaliśmy na rynku Kolejowym tutaj.  Pod koniec stycznia pojawiły się kolejne problemy z dostępnością spalinowozów. PKP Intercity sprawdzało nawet możliwości wypożyczenia taboru zastępczego od innych przewoźników.

Sprawność Gam PKP Intercity wciąż nie jest doskonała. Czytelnicy dość często przysyłają do nas informacje o odwołaniach pociągów z powodu awarii spalinowozów Pesy. Jednak PKP Intercity nie chce podać danych dotyczących dostępności SU160. – Za sprawność i gotowość do drogi lokomotyw Gama, zgodnie z kontraktem, odpowiada producent. W przypadku braku dostępności jednostek do eksploatacji umowa przewiduje naliczanie kar umownych. W przypadku braku dostępności, wobec producenta są naliczane kary – mówi tylko rzeczniczka IC Beata Czemerajda.

– W momencie wystąpienia zimowych utrudnień podjęliśmy szereg działań, aby jak w najmniejszym stopniu dotknęły one naszych podróżnych. Wydawaliśmy bezpłatne poczęstunki. Pasażerowie opóźnionych składów mieli także możliwość otrzymania rekompensaty. 25% ceny biletu przy opóźnieniu od 60 minut lub 50% w przypadku opóźnień powyżej 119 min – dodała rzeczniczka.

UTK nie stwierdził problemów, bo nie trafił na komunikację zastępczą

Pasażerowie narzekają na utrudnienia – z powodu awarii muszą korzystać z komunikacji zastępczej. Prezes UTK zapowiedział wszczęcie kontroli w tej sprawie. Przeprowadzone zostały jednak tylko dwie kontrole, obie w pociągu nr 31010/1 „Hańcza” (27 stycznia 2016 r. oraz 11 lutego 2016 r.), które prowadziła lokomotywa spalinowa serii 754 („Nurek”) wypożyczona od Kolei Czeskich, a nie Gama.

Jak informuje UTK, w trakcie obu kontroli nie stwierdzono nieprawidłowości w zakresie realizacji procesu przewozowego. Wymiana lokomotyw na stacji Białystok przebiegała sprawnie. – Z uwagi na brak obsługi przez komunikację zastępczą odcinka Białystok – Suwałki od 7 stycznia do 16 marca 2016 r. nie było możliwości weryfikacji komfortu podróżowania komunikacją zastępczą – informuje "RK Dorota Paździora z UTK.

Najczęsciej - zderzenia ze zwierzętami

Co z awariami zgłaszanymi przez naszych Czytelników? – Obecnie najczęściej usuwamy skutki zderzeń lokomotyw ze zwierzętami. Jeśli to niewielkie zwierzę, usterki naprawiamy na miejscu. W przypadku większych zwierząt (np. łosi) skutki zderzenia często wyłączają pojazd z ruchu (w tej chwili z tego powodu wyłączona jest SU160-005) – mówi rzecznik Pesy Michał Żurowski. I dodaje, że na dziś z użytku wyłączone są trzy z dziesięciu Gam, ale dwie z przyczyn leżących po stronie PKP IC, a jedna z winy Pesy.

Skutki problemów mogłaby pomóc zminimalizować lokomotywa 111Db-001 – pierwszy spalinowy egzemplarz Gamy wybudowany dwa lata temu przez Pesę. Nie mógł on trafić do PKP Intercity ze względu na to, że budowa zaczęła się przed podpisaniem kontraktu – a przewoźnik zastrzegł w umowie nadzór nad budową wszystkich egzemplarzy. Ale lokomotywa mogłaby prowadzić pociągi w zastępstwie za chwilowo nieczynne Gamy. Jak udało nam się dowiedzieć, Pesa rozmawia o udostępnieniu lokomotywy PKP Intercity, a decyzja w tej sprawie ma zapaść na dniach.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

UTK: Pojazdy specjalne bez dopuszczenia tylko na torze zamkniętym

Prawo i polityka

UTK: Pojazdy specjalne bez dopuszczenia tylko na torze zamkniętym

Jakub Madrjas 10 czerwca 2016

Jakie zadania będzie pełnił Rzecznik Praw Pasażera Kolei?

Pasażer

Ogłoszono konkurs na prezesa UTK

Biznes

Ogłoszono konkurs na prezesa UTK

lk, Rynek Kolejowy 27 kwietnia 2016

UTK kontrolował przewoźników pasażerskich

Pasażer

Zobacz również:

UTK: Pojazdy specjalne bez dopuszczenia tylko na torze zamkniętym

Prawo i polityka

UTK: Pojazdy specjalne bez dopuszczenia tylko na torze zamkniętym

Jakub Madrjas 10 czerwca 2016

Jakie zadania będzie pełnił Rzecznik Praw Pasażera Kolei?

Pasażer

Ogłoszono konkurs na prezesa UTK

Biznes

Ogłoszono konkurs na prezesa UTK

lk, Rynek Kolejowy 27 kwietnia 2016

UTK kontrolował przewoźników pasażerskich

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5