Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

UTK: Kiedy musimy z przewoźnikiem iść do sądu

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
18-05-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
UTK: Kiedy musimy z przewoźnikiem iść do sądu
Fot. Adrian Piątek, SM42.pl
Przewoźnicy nie zawsze uznają reklamacje pasażerów. Może się zdarzyć, że mimo odwołania przewoźnik podtrzyma swoje stanowisko. Nie przekreśla to jednak definitywnie szansy na odzyskanie należności czy uzyskanie odszkodowania. Są jeszcze dwie inne drogi – sądowa oraz polubowna. UTK podpowiada, jak z nich skorzystać.

Aby pozwać przewoźnika do sądu w sporze dotyczącym niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przewozu, musisz najpierw złożyć reklamację i otrzymać odpowiedź odmowną lub nie odpowiadającą Twoim oczekiwaniom. Pamiętaj jednak, że przy reklamacji możesz domagać się jedynie rekompensaty pieniężnej. Pominięcie postępowania reklamacyjnego zakończy się odrzuceniem pozwu (więcej o reklamacjach przeczytasz w artykule „Do reklamacji wystarczy skan biletu”) – radzi UTK.

Jeżeli nie satysfakcjonuje Cię decyzja przewoźnika, możesz dochodzić sprawiedliwości przed sądem. Pamiętaj, że po otrzymaniu niezadowalającej decyzji reklamacyjnej masz także prawo do:

  • jednokrotnego złożenia odwołania ponownie do przewoźnika,
  • wystąpienia z wnioskiem o polubowne rozwiązanie sporu pasażerskiego do Rzecznika Praw Pasażera Kolei przy Prezesie Urzędu Transportu Kolejowego (więcej informacji o postępowaniu polubownym znajdziesz na stronie www.pasazer.gov.pl).
Wskazane opcje nie wykluczają się wzajemnie, możesz jednocześnie skorzystać z obu i – co ważne – jeśli przewoźnik nadal nie będzie chciał uznać Twojego roszczenia, to nie zamkną Ci drogi sądowej. Warto jednak z nich skorzystać, gdyż są bezpłatne i mniej sformalizowane niż postępowanie sądowe. Jeżeli jednak zdecydujesz się wytoczyć przedsiębiorcy kolejowemu spór sądowy, zapoznaj się z obowiązującymi regułami na stronie UTK.
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lata pracy nad dokumentem, który nie poprawi praw pasażerów

Prawo i polityka

Nowe prawa pasażera – komisja Parlamentu Europejskiego przyjęła porozumienie

Prawo i polityka

Komisja Europejska aktualizuje prawa pasażerów kolejowych

Prawo i polityka

Jak podróżować koleją – porady dla pasażerów

Pasażer

Jak podróżować koleją – porady dla pasażerów

Rynek Kolejowy/ForumKolejowe.pl 27 lipca 2013

Zobacz również:

Lata pracy nad dokumentem, który nie poprawi praw pasażerów

Prawo i polityka

Nowe prawa pasażera – komisja Parlamentu Europejskiego przyjęła porozumienie

Prawo i polityka

Komisja Europejska aktualizuje prawa pasażerów kolejowych

Prawo i polityka

Jak podróżować koleją – porady dla pasażerów

Pasażer

Jak podróżować koleją – porady dla pasażerów

Rynek Kolejowy/ForumKolejowe.pl 27 lipca 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5