Partnerzy serwisu:
Tabor

UTK: Jazda ED74 w trakcji wielokrotnej zabroniona

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
06-01-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
km/mg, Rynek Kolejowy, 6 stycznia 2010

Podziel się ze znajomymi:

TABOR
UTK: Jazda ED74 w trakcji wielokrotnej zabroniona
Jak dowiedział się Rynek Kolejowy, w dniu 5 stycznia, prezes Urzędu Transportu Kolejowego wydał decyzję, na mocy której w trybie natychmiastowym, zabronił eksploatacji w trakcji wielokrotnej składów ED74 (Bydgostia), kursujących na co dzień w relacji Warszawa Wschodnia - Łódź Fabryczna.

Decyzja została podjęta po otrzymaniu informacji o rozpięciu się sprzęgu automatycznego, bez efektu samoczynnego hamowania składów ED74-005 i ED74-012, eksploatowanych w trakcji podwójnej.

"Wznowienie eksploatacji w trakcji wielokrotnej pojazdów ED74, może nastąpić po wyjaśnieniu okoliczności i przyczyn zaistnienia wyżej wymienionych zdarzeń i przedstawieniu dokumentów świadczących o ich wyeliminowaniu" - czytamy w piśmie prezesa UTK skierowanym m.in. do prezesa PKP Intercity Krzysztofa Celińskiego. 

\

Fot. Rynek Kolejowy.

W związku z tą sprawą, pismo do prezesa PKP Intercity skierowali także przedstawiciele Związku Zawodowego Maszynistów w Polsce. Ich zdaniem, opisana powyżej sytuacja, czyli "samoczynne rozpinanie sprzęgów w składach ED74, może wynikać m.in. na skutek uszkodzeń mechanicznych, powodowanych przez używanie do przeciągania składów, lokomotywy SM42 z niewłaściwym pół sprzęgiem, innym niż na ED74. Pół sprzęg zawieszony na SM42, oprócz tego, że jest innego typu, to na dodatek jest zawieszony na wysokości około 20 cm poniżej niż powinien być umieszczony".

Otrzymaliśmy w tej sprawie oświadczenie z bydgoskiego holdingu PESA, które publikujemy poniżej. 

"W związku z decyzją prezesa UTK z 5 stycznia 2010 roku - zabraniającą eksploatacji w trakcji wielokrotnej składów ED74 - PESA Bydgoszcz SA informuje, że traktując incydent z 29 grudnia 2009 roku bardzo poważnie, podjęła wraz z przewoźnikiem, dostawcą sprzęgu oraz jednostką badawczą - CNTK Warszawa, działania zmierzające do wyjaśnienia zaistniałej sytuacji. Zależy nam na ujawnieniu zarówno wszystkich faktycznych okoliczności zdarzenia, jak i przyczyn awarii. W piśmie adresowanym do UTK zobowiązaliśmy się dziś (6 stycznia 2010 roku) do informowania na bieżąco o wszelkich ustaleniach, a z końcowymi wnioskami zapoznamy także opinię publiczną.

Jednocześnie zwracamy uwagę, że nigdy dotąd - czyli przez minione 2 lata - nie zdarzyło się samoczynne rozpięcie sprzęgów w pojazdach naszej produkcji"
- napisał rzecznik PESY, Michał Żurowski.
 

 

 

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostało 4 kandydatów w konkursie na prezesa UTK

Kadry

Pozostało 4 kandydatów w konkursie na prezesa UTK

wś, Rynek Kolejowy, 6 września 2010 06 września 2010

UTK będzie mógł nie wpuścić przewoźnika na tory

Prawo i polityka

UTK będzie mógł nie wpuścić przewoźnika na tory

mg, Rynek Kolejowy, 14 marca 2011 14 marca 2011

UTK: Kompetencje dyrektorów będą inne

Kadry

UTK: Kompetencje dyrektorów będą inne

jm, Rynek Kolejowy 27 października 2011

Pozostałe z wątku:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostało 4 kandydatów w konkursie na prezesa UTK

Kadry

Pozostało 4 kandydatów w konkursie na prezesa UTK

wś, Rynek Kolejowy, 6 września 2010 06 września 2010

UTK będzie mógł nie wpuścić przewoźnika na tory

Prawo i polityka

UTK będzie mógł nie wpuścić przewoźnika na tory

mg, Rynek Kolejowy, 14 marca 2011 14 marca 2011

UTK: Kompetencje dyrektorów będą inne

Kadry

UTK: Kompetencje dyrektorów będą inne

jm, Rynek Kolejowy 27 października 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5