Fala upałów w Stanach Zjednoczonych sprawia, że tamtejsi kolejarze mają poważne problemy z często bardzo już zużytą infrastrukturą. W Chicago muszą chłodzić wodą ponad stuletni most podnoszony.
Problemem dla Amtraka jest podnoszony most znany pod nazwą Canal Street Railroad Bridge lub Pennsylvania Railroad Bridge). Został on oddany do użytku w roku 1914 i zastąpił zlokalizowany w tym miejscu wcześniej most zwodzony. Jego konstrukcja składa się z dwóch 56-metrowych wież, które pozwalają na uniesienie środkowej części mostu o 40 m ponad poziom rzeki. W chwili oddania do użytku była to najcięższa (środkowa część ma masę 1,6 tys. ton) tego typu konstrukcja w Stanach Zjednoczonych. Zdjęcia z lat 60, można zobaczyć
tutaj.
W roku 1916 dziennie przejeżdżało po nim ok. 300 pociągów, a podnoszony był ponad 70 razy na dobę. Obecnie nie jest już tak intensywnie wykorzystywany, ale jego dwa tory zapewniają sprawny wyjazd pociągów Amtraka z Chicago. W okresach wyjątkowo dużych upałów tory znajdujące się na podnoszonej części mostu mogą rozszerzyć się na tyle, że nie będzie możliwe jego poprawne opuszczenie – z tym problemem amerykańscy kolejarze radzą sobie nieustannie polewając je wodą. Zdjęcia obrazujące sytuację opublikował niedawno portal trains.com –
można je zobaczyć tutaj.
Most podnoszony jest zawsze na żądanie przepływających jednostek – jeśli spodziewany jest akurat przejazd pociągu to nie mogą one być wstrzymywane dłużej niż 45 minut.