Partnerzy serwisu:
Biznes

USA: 18 tys. pasażerów miesięcznie? To dobry wynik

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
13-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
12-07-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
USA: 18 tys. pasażerów miesięcznie? To dobry wynik
fot. Amtrak
Nowy dalekobieżny pociąg „Borealis”, uruchomiony przez Amtrak w czerwcu, cieszy się bardzo dobrą (jak na standardy amerykańskie) frekwencją. Pierwszy miesiąc zakończył się wynikiem przekraczającym 18,5 tys. pasażerów. W USA, których system transportu pasażerskiego zdominowała motoryzacja indywidualna oraz lotnictwo, kolej zaczyna dopiero odzyskiwać rynek.

Nazwę Borealis nadano połączeniu z St. Paul do Chicago. Korzystają z niego także mieszkańcy Minneapolis, połączonego z St. Paul w aglomerację zwaną Twin Cities („bliźniacze miasta”). Pociągi, w sile jednej pary dziennie (odjazdy z Chicago o 11.05, a z St. Paul o 11.50), są uruchamiane na zamówienie stanów Wisconsin, Minnesota oraz Illinois. 18,5 tys. pasażerów w ciągu miesiąca oznacza więc średnią frekwencję w przeciętnym kursie na poziomie nieco ponad 300 pasażerów.

Miliony mieszkańców, niecałe 20 tys. pasażerów

W warunkach europejskich takie wyniki – podobnie jak poziom samej oferty – byłyby zdecydowaną anomalią. Według danych z 2020 r. liczba mieszkańców aglomeracji Twin Cities to prawie 3,7 mln ludzi (w tym populacja miejska – 2,65 mln, a samo St. Paul zamieszkuje ponad 300 tys. osób). Aglomeracja Chicago ma ponad 8,67 mln mieszkańców, a położona po drodze i również obsługiwana przez pociąg aglomeracja Milwaukee – 1,3 mln. Wcześniej przez wiele lat między tymi miastami kursowała tylko jedna para pociągów pasażerskich.

Przewoźnik oraz władze stanowe uznają jednak taką frekwencję za satysfakcjonującą. Wiceprezes oddziału Amtrak State Supported Service Ray Lang uważa, że potencjał korytarza Twin Cities – Milwaukee – Chicago jest jeszcze większy. – Dotychczasowa liczba pasażerów potwierdza nasze przekonanie. Oczekujemy kontynuacji tego trendu – mówi menedżer, dodając, że okres rocznego szczytu przewozowego jeszcze nie nadszedł. Amtrak zamierza rozwijać ofertę w miarę jej krzepnięcia.

Studenci w grupie docelowej

Duży popyt na trasie łączącej metropolie mogą wygenerować jesienią zwłaszcza uczniowie, studenci oraz nauczyciele szkolni i akademiccy. Jak dodaje Lang, wszystkie połączenia pasażerskie Amtrak cieszą się w tym roku dużym powodzeniem – przewoźnik spodziewa się nowego rocznego rekordu przewozowego.

Sekretarz Departamentu Transportu stanu Wisconsin Craig Thompson zwraca uwagę, że Borealis to pierwsze od 22 lat rozszerzenie sieci kolejowych połączeń pasażerskich na terenie stanu. – Wstępne dane są obiecujące. Takie wyniki były możliwe dzięki ciężkiej pracy, wykonanej przez nas, naszych partnerów z Minnesoty oraz Illinois i Amtraku. Mamy nadzieję, że uda się przekonać do tej usługi kolejnych obywateli wszystkich trzech stanów – deklaruje.

Dodatkowy atut – pejzaż za oknem

– Jesteśmy optymistami. Wierzymy, że statystyki pozostaną korzystne, a Borealis będzie nadal zapewniał bezpieczną, zrównoważoną i powszechnie dostępną możliwość transportu – dodaje Nancy Daubenberger z Departamentu Transportu stanu Minnesota. Również jej odpowiednik z Illinois Omer Osman jest przekonany, że Amerykanie w kolejnych miesiącach dają się przekonać do podróży na omawianej trasie koleją.

Czas przejazdu wynosi 7 godzin i 24 minuty – o pół godziny krócej, niż w drugiej parze pociągów na tej trasie (Empire Builder), i to mimo większej liczby punktów zatrzymania (11 zamiast 9). Aby zachęcić podróżnych, Amtrak podkreśla w materiałach promocyjnych dostępne na pokładzie udogodnienia. Są wśród nich: klasa business, wagon barowy (prowadzący również sprzedaż pamiątek regionalnych), rozkładane pojedyncze siedzenia, darmowe WiFi oraz… widoki na panoramę rzeki Mississipi na odcinku St. Paul – La Crosse. Z biletów ulgowych mogą korzystać – między innymi – dzieci od lat 2 do 12, studenci, seniorzy, weterani oraz personel wojskowy wraz z rodzinami.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

USA: Foster + Partners oraz Arup zaprojektują stacje KDP

Infrastruktura

USA: Foster + Partners oraz Arup zaprojektują stacje KDP

simetra 15 kwietnia 2023

Amtrak prezentuje wnętrze nowej Aceli

Świat

Amtrak prezentuje wnętrze nowej Aceli

Roman Czubiński 09 kwietnia 2022

USA: Powoli przybywa linii KDP

Świat

USA: Powoli przybywa linii KDP

Roman Czubiński 14 listopada 2020

Korespondencja z USA. Startuje budowa KDP z Dallas do Houston

Infrastruktura

USA: Kalifornijska KDP powstanie za pieniądze z obligacji

Świat

Zobacz również:

USA: Foster + Partners oraz Arup zaprojektują stacje KDP

Infrastruktura

USA: Foster + Partners oraz Arup zaprojektują stacje KDP

simetra 15 kwietnia 2023

Amtrak prezentuje wnętrze nowej Aceli

Świat

Amtrak prezentuje wnętrze nowej Aceli

Roman Czubiński 09 kwietnia 2022

USA: Powoli przybywa linii KDP

Świat

USA: Powoli przybywa linii KDP

Roman Czubiński 14 listopada 2020

Korespondencja z USA. Startuje budowa KDP z Dallas do Houston

Infrastruktura

USA: Kalifornijska KDP powstanie za pieniądze z obligacji

Świat

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5