Nic nie wyszło z kolejnego już przetargu na zabudowę urządzeń europejskiego systemu sterowania ruchem w kabinach lokomotyw EU44. Do przetargu nie zgłosił się żaden chętny.
Trzeci już przetarg na montaż urządzeń ETCS w Husarzach PKP Intercity
zorganizowało latem ubiegłego roku. Ich montaż miał pozwolić na zmniejszenie obsad kabinowych w lokomotywach Siemens i, być może, na przyspieszenie ich do 200 km/h w rozkładowych kursach z wagonami, z którymi przystosowanymi do kursowania z prędkością 200 km/h. Obecnie tylko jeden z elektrowozów posiada urządzenia ETCS starszego typu.
Chodziło o montaż urządzeń ETCS poziomu 1 i 2 wraz z systemem GSM-R Baseline 2.3.0d (z możliwością aktualizacji do 3.0) a także późniejszy serwis i utrzymanie systemów w elektrowozach. Do przetargu jednak, po raz kolejny, nie zgłosił się nikt, mimo że ogłoszenie wyników przekładano aż od sierpnia 2019. Jak na ten fakt reaguje PKP Intercity?
– Nasza spółka obecnie weryfikuje sytuację na rynku dostaw systemów ETCS. Kolejne decyzje zatem uzależnione są od wyniku prowadzonej oceny rynku – powiedziała Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity.
Obecnie dwa z dziesięciu Husarzy wyłączone są całkowicie z ruchu po wypadkach (004, 009). Trzecia sztuka przechodzi przegląd i serwis poziomu P4 w Austrii.