Dzięki rywalizacji Kolei Austriackich (ÖBB) z prywatnym przewoźnikiem WESTbahn Management GmbH o przydział tras skorzystali pasażerowie podróżujący między Wiedniem a Salzburgiem, gdyż od grudnia tego roku będą mieli najgęstszą siatkę połączeń w całej Europie.
Z wejściem Westbahn na austriacki rynek kolejowych przewozów dalekobieżnych w grudniu pasażerowie otrzymali na linii Wiedeń – Salzburg niespotykany w całej Europie wybór pociągów.
Od zmiany rozkłady jazdy pociągów w grudniu 2011 roku podróżujący z Wiednia do Salzburga będą mieli do dyspozycji od godz. 6.14 co godzinę pociąg RailJet uruchamiany przez Koleje Austriackie, a od godz. 5.44 co godzinę pociąg ÖBB-InterCity. Dodatkowo co dwie godziny od godz. 6.40 do 16.40 z Wiednia odjeżdżać będzie skład ICE obsługiwany przez Deutsche Bahn, który z Salzburga pojedzie dalej prze Wels i Passau do Niemiec.
Z kolei Westbahn będzie oferować od grudnia od godz. 5.32 co godzinę (między godz. 10.32 a 16.32 co dwie godziny) połączenia na trasie Wiedeń – Salzburg piętrowymi składami. W drugą stronę pociągi Westbahn będą kursować od 5.26 co godzinę. Z kolei Koleje Austriackie uruchamiać będą pociągi z miasta Mozarta do stolicy kraju minutę po każdej godzinie od godziny 6.00. 10 minut po każdej godzinie odjeżdżać będzie natomiast skład InterCity.
WESTbahn Management GmbH to w 100 procentach prywatne przedsiębiorstwo kolejowe, które rozpocznie działalność 11 grudnia 2011 oferując 13 dziennych połączeń między Wiedniem i Salzburgiem. Bilety będzie można kupić przez internet lub w pociągu bez dodatkowych opłat. WESTbahn chce oferować jakość pierwszej klasy za połowę ceny biletu drugiej klasy w pociągach ÖBB.