Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego i Przewozy Regionalne porozumiały się w kwestii kształtu przyszłorocznej oferty przewozowej.
- Zarząd Województwa Śląskiego zaakceptował projekt rozkładu jazdy Przewozów Regionalnych na 2011 rok – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Witold Trólka z biura prasowego UMWŚ.
- Przyjęty wariant w porównaniu do rozkładu jazdy obecnie obowiązującego przewiduje wydłużenie tras pociągów (np. relacji Tychy Miasto – Katowice na Tychy Miasto – Sosnowiec Gł.) oraz rezygnację z kilku relacji (Bielsko-Biała – Wadowice i Myszków –Częstochowa). Jednocześnie w nowym rozkładzie wzrośnie częstotliwość kursowania pociągów (do 9,5 mln pociągokilometrów). Co istotne, uwzględnia on też sugestie, jakie w ciągu roku zgłaszali pasażerowie – zaznaczył Trólka.
- Projekt ten jest kolejnym krokiem do wprowadzenia w jak najszerszym stopniu tzw. taktowego rozkładu jazdy, czyli uwzględniającego kursowanie pociągów w równych odstępach czasu – podkreślił Trólka. - Trwają jeszcze negocjacje dotyczące wysokości dofinansowania. Nowy rozkład jazdy obowiązywać będzie od 12 grudnia br. – dodał.
Jak jednak dowiedzieliśmy się, zlikwidowane zostaną wszystkie połączenia na trasie Katowice – Oświęcim. – To efekt uzgodnień z Małopolskim Zakładem Przewozów Regionalnych w Krakowie – wyjaśnił nam dyrektor PR Katowice, Przemysław Gardoń.
O możliwej likwidacji nawet 100 pociągów w woj. śląskim, w związku z rozbieżnością między PR a UMWŚ co do wysokości dotacji, informowaliśmy w ubiegły piątek (zobacz). Mimo porozumienia w kwestii przyszłorocznego rozkładu jazdy, nadal nie podpisano tzw. umowy rocznej.