W komentarzu dla „Rynku Kolejowego”, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego odniósł się do połączeń pomiędzy Szklarską Porębą Górną a Harrachovem, a także do wyboru Małgorzaty Kuczewskiej-Łaski na stanowisko prezesa Przewozów Regionalnych.
- Brak możliwości uruchomienia przewozów w pełnej relacji, tj. Szklarska Poręba Górna-Harrachov wynikał z kilku przyczyn. Pierwsza z nich, to brak podpisanego Międzynarodowego Porozumienia Granicznego (MPG) pomiędzy zarządcami infrastruktury po obu stronach granicy (tj. PKP PLK i SZDC). Brak takowego porozumienia wynikał z faktu, iż w obecnych granicach Polski na linii 311 nie istniało Kolejowe Przejście Graniczne (KPG) – poinformował UMWD.
- Dopiero utworzenie KPG dało możliwość do podpisania MPG, w którym dokładnie zawarto sposób prowadzenia ruchu na odcinku granicznym, w tym środki i sposoby komunikowania się ze sobą dyżurnych ruchu na stacjach Szklarska Poręba Górna i Tanvald. W momencie uruchomienia przewidzianych w MPG sposobów komunikacji po obu stronach granicy, było możliwe rozpoczęcie przewozów międzynarodowych. Pociągi ruszyły na tej trasie w pełnej relacji w sobotę, 28 sierpnia 2010 r. – wyjaśnili dolnośląscy urzędnicy.
- UMWD wyraża pełne poparcie dla Pani Małgorzaty Kuczewskiej-Łaski, ze względu na korzystną dotychczasową współpracę na wcześniej sprawowanym przez nią w spółce stanowisku – oświadczył UMWD.