Partnerzy serwisu:
Przetargi

Umowa na przebudowę pętli tramwajowej Motoarena podpisana

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-11-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

PRZETARGI
Umowa na przebudowę pętli tramwajowej Motoarena podpisana
Modernizacja pętli tramwajowej Motoarena stanowi jedno z kluczowych zadań, będących częścią projektu „Integracja systemu transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu – BiT-City”. W chwili obecnej na pętli Motoarena swoje trasy kończą cztery z pięciu kursujących po mieście linii tramwajowych. Z uwagi na jej strategiczne położenie na mapie Torunia oraz przyszłą rolę transportu szynowego w obsłudze transportowej miasta rozbudowa infrastruktury punktowej w tym miejscu to niezwykle ważna inwestycja, której realizacja poprawi z czasem konkurencyjność miejskiego systemu transportu zbiorowego.

Zgodnie z treścią zapisów umieszczonych w Planie zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla miasta Torunia na lata 2013-2035 zakres rzeczowy zadania obejmuje:

  •     przebudowę układu torowego i budowa dodatkowych torów odstawczych o łącznej długości ok 1,4 km,
  •     budowę i modernizację sieci trakcyjnej,
  •     modernizację dwóch peronów tramwajowych,
  •     budowę jednego peronu dla pasażerów,
  •     budowę jednego peronu technicznego,
  •     budowę ciągów pieszych oraz ścieżki rowerowej w obrębie pętli,
  •     modernizację budynku socjalnego i parkingu dla motorniczych.

Przedmiot inwestycji stanowi zatem przede wszystkim modernizacja układu torowego pętli tramwajowej Motoarena z uwzględnieniem, jak i rozszerzeniem funkcji postojowej dla co najmniej 12 sztuk pociągów tramwajowych. W efekcie końcowym pętla dostosowana będzie do ruchu przelotowego (przy planowanym wydłużeniu linii tramwajowej do Portu Drzewnego), a także spełniać będzie w dalszym ciągu dotychczasową funkcję: pętli końcowej. Z uwagi na powyższe fakty wymagana jest budowa (przebudowa) łącznie 4 platform peronowych z zadaszonymi wiatami przystankowymi (2 komplety), ustawieniem systemu informacji pasażerskiej oraz niezbędnym wyposażeniem. Wymienione mają również zostać wszystkie słupy trakcyjne i oświetleniowe.

To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Szczecin likwiduje pętlę tramwajową Krzekowo

Zintegrowany transport

Szczecin likwiduje pętlę tramwajową Krzekowo

Jakub Rösler 28 lipca 2023

PKP Intercity rozszerza współpracę z lubelską "kolejówką"

Biznes

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Szczecin likwiduje pętlę tramwajową Krzekowo

Zintegrowany transport

Szczecin likwiduje pętlę tramwajową Krzekowo

Jakub Rösler 28 lipca 2023

PKP Intercity rozszerza współpracę z lubelską "kolejówką"

Biznes

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5