Modernizacja pętli tramwajowej Motoarena stanowi jedno z kluczowych zadań, będących częścią projektu „Integracja systemu transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu – BiT-City”. W chwili obecnej na pętli Motoarena swoje trasy kończą cztery z pięciu kursujących po mieście linii tramwajowych. Z uwagi na jej strategiczne położenie na mapie Torunia oraz przyszłą rolę transportu szynowego w obsłudze transportowej miasta rozbudowa infrastruktury punktowej w tym miejscu to niezwykle ważna inwestycja, której realizacja poprawi z czasem konkurencyjność miejskiego systemu transportu zbiorowego.
Zgodnie z treścią zapisów umieszczonych w Planie zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla miasta Torunia na lata 2013-2035 zakres rzeczowy zadania obejmuje:
-
przebudowę układu torowego i budowa dodatkowych torów odstawczych o łącznej długości ok 1,4 km,
-
budowę i modernizację sieci trakcyjnej,
-
modernizację dwóch peronów tramwajowych,
-
budowę jednego peronu dla pasażerów,
-
budowę jednego peronu technicznego,
-
budowę ciągów pieszych oraz ścieżki rowerowej w obrębie pętli,
-
modernizację budynku socjalnego i parkingu dla motorniczych.
Przedmiot inwestycji stanowi zatem przede wszystkim modernizacja układu torowego pętli tramwajowej Motoarena z uwzględnieniem, jak i rozszerzeniem funkcji postojowej dla co najmniej 12 sztuk pociągów tramwajowych. W efekcie końcowym pętla dostosowana będzie do ruchu przelotowego (przy planowanym wydłużeniu linii tramwajowej do Portu Drzewnego), a także spełniać będzie w dalszym ciągu dotychczasową funkcję: pętli końcowej. Z uwagi na powyższe fakty wymagana jest budowa (przebudowa) łącznie 4 platform peronowych z zadaszonymi wiatami przystankowymi (2 komplety), ustawieniem systemu informacji pasażerskiej oraz niezbędnym wyposażeniem. Wymienione mają również zostać wszystkie słupy trakcyjne i oświetleniowe.
To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl