Ogłoszony w czerwcu ubiegłego roku przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy linii kolejowej C-E 30 na odcinku Opole Groszowice – Jelcz – Wrocław Brochów nie zakończył się jeszcze podpisaniem umowy. W marcu wybrano wykonawcę.
W przetargu na opracowanie dokumentacji dla przebudowy linii kolejowej C-E 30 na odcinku Opole Groszowice – Jelcz – Wrocław Brochów wystartowało pięciu oferentów. Polskie Linie Kolejowe otworzyły oferty
już w sierpniu ubiegłego roku, ale wykonawcę wybrano dopiero 20 marca tego roku.
Zostało nim konsorcjum firm TPF i TPF Getinsa, które zaoferowało cenę 22,755 mln złotych brutto. Była to druga najtańsza oferta, ale stała się zwycięska dzięki zadeklarowanemu skróceniu czasu realizacji - otrzymała za to aż 40 punktów.
PKP PLK informuje, że umowa z wykonawcą wybranym w tym postępowaniu nie została jeszcze podpisana. Otwarto natomiast oferty w
postępowaniu na przebudowę wiaduktu i estakady stacji Opole Wschodnie. Zgłosiło się sześciu wykonawców, ale tylko trzy oferty mieszczą się w określonym na 43,9 mln zł kosztorysie. Najtańszą, na kwotę 34,2 mln zł, złożyło konsorcjum Banimex - Azi-Bud. Oddzielnie PLK
przygotowuje się do przebudowy stacji Jelcz Laskowice.
Warto przypomnieć, że PKP PLK
ogłosiła właśnie przetarg na rewitalizację linii kolejowej 292 na odcinku Jelcz Miłoszyce – Wrocław Sołtysowice.
Aktualizacja: Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", działający przy Ministrze Wildzie Zespół CPK zajmujący się komponentem kolejowym podczas wspólnych spotkań z PLK zakwestionował założenia projektowe dla odcinka Wrocław Brochów - Czernica Wrocławska liniie CE30, które zakładały pozostawienie po modernizacji odcinka Siechnice - Czernica Wrocławska jako jednotorowego. PLK zobowiązała się do zmiany projektu w zakresie wprowadzenia odcinka dwutorowego z bezkolizyjnym włączeniem linii nr 277 do linii 132.
W ocenie Zespołu CPK linia 277 ma już obecnie duże znaczenie na odcinku aglomeracyjnym z perspektywą dalszego wzrostu ruchu, jako część trasy Wrocław-Jelcz Laskowice. W niedalekiej przyszłości także jako linia o większym znaczeniu dla ruchu towarowego i przeniesieniu ruchu towarowego z linii 132, szczególnie po zakończeniu modernizacji całego ciągu E30 i znaczącym zwiększeniu szybkiego ruchu pasażerskiego. Z kolei wg studium KDP Ygrek najkorzystniejsze wejście linii szybkiej do Wrocławia jest właśnie z wykorzystaniem odcinka Wrocław Brochów - Czernica Wrocławska. Takie założenie jest także uwzględnione w połączeniu CPK - Wrocław.