Konsorcjum na czele ze spółką Trakcja Polska zawarło dziś z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. umowę na wykonanie robót budowlanych modernizacji linii nr 9 na odcinku od km 236,920 do km 287,700 objętym obszarem lokalnego Centrum Sterowania z siedzibą w Malborku. Łączna wartość kontraktu to ponad 868 mln zł netto.
W skład konsorcjum weszły obok Trakcji Polskiej: PKP Energetyka Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury, Przedsiębiorstwo Robót Mostowych "Mosty-Łódź", "Intop Warszawa" Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie oraz Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe.
Na podstawie umowy wykonawca wykona prace branżowe związane z wykonaniem robót budowlanych modernizacji linii nr 9 na odcinku od km 236,920 do km 287,700 objętym obszarem Lokalnego Centrum Sterowania z siedzibą w Malborku w ramach Projektu: Nr POIiŚ 7.1-1.3 "Modernizacja linii kolejowej E 65/ CE 65 na odcinku Warszawa - Gdynia - obszar LCS Iława, LCS Malbork. Łączna wartość netto Umowy: 868.894.251,27 PLN (1.068.739.929,06 zł brutto). Część wartości umowy netto, która przypada spółce Trakcja Polska to 490.979.570,56 zł.
Termin realizacji umowy to 30 miesięcy od daty rozpoczęcia robót. Okres rękojmi za wady wynosi 3 lata
W razie spóźnienia konsorcjum Trakcji Polskiej zapłaci PKP PLK odszkodowanie umowne za opóźnienie w następujących wypadkach i w następującej wysokości:
1. za nieterminowe wykonanie przedmiotu umowy, w wysokości 0,05 % całkowitej ceny brutto za każdy dzień opóźnienia;
2. maksymalna kwota odszkodowań umownych nie może przekroczyć 10 % całkowitej ceny brutto.
Ponadto pokryje koszty:
- opóźnień pociągów powstałych z przyczyn leżących po jego stronie, spowodowanych wydłużeniem czasu przyznanych zamknięć torowych, nieterminowym zgłoszeniem planowanych zamknięć torowych, które uniemożliwiają uzgodnienie z przewoźnikami opracowanego na czas robót rozkładu jazdy, nie uzgodnionym zajęciem torów czynnych podczas robót, naprawą lub wymianą uszkodzonej podczas robót infrastruktury, prowadzeniem innych prędkości niż wskazane w regulaminie tymczasowych
- ograniczeń prędkości, podczas robót i po ich zakończeniu,
- wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej,
- użycia lokomotyw do przeciągania pociągów.