Już za niespełna 2,5 roku kierowcy, piesi i rowerzyści będą mogli skorzystać z nowego tunelu pod linią kolejową w Wesołej. Nowoczesny obiekt powstanie w ciągu ul. 1 Praskiego Pułku i usprawni ruch w tej części miasta. Dziś podpisana została umowa na jego budowę – to początek inwestycji, która poprawi bezpieczeństwo i skróci czas przejazdu przez tory.
– Działamy skutecznie i dotrzymujemy słowa, które daliśmy mieszkańcom Wesołej i Rembertowa. Konsekwentnie realizujemy obietnice budowy bezkolizyjnych, bezpiecznych przejazdów przez linię kolejową nr 2. Wiadukt w ul. Chełmżyńskiej w Rembertowie już powstaje, a dziś podpisana została umowa na budowę tunelu w Wesołej. Na tym jednak nie koniec. W najbliższym czasie ruszą prace przy budowie kolejnego tunelu – również w Rembertowie, ale w ul. Marsa – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.
Umowę na budowę tunelu pod linią kolejową nr 2 w Wesołej, rozbudowę ul. Okuniewskiej i Głowackiego oraz budowę łącznika między ulicami Miłą i Głowackiego podpisali wspólnie przedstawiciele Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta, PKP Polskich Linii Kolejowych SA oraz wykonawcy prac – firmy WARBUD SA. Inwestycja powinna być gotowa dokładnie za 28 miesięcy.
Dla kierowców, pieszych i rowerzystów
Prace, które ruszą w ciągu najbliższych dwóch miesięcy, rozpoczną się od budowy tymczasowego przejazdu kolejowego w ul. Żółkiewskiego. W najbliższych miesiącach powstanie także przejście dla pieszych przez linię kolejową po wschodniej stronie przystanku kolejowego Warszawa Wesoła i tymczasowy peron przy torze w stronę Rembertowa. W ramach inwestycji istniejące perony zostaną zastąpione nowymi, wybudowanymi po zachodniej stronie tunelu.
W tunelu na ul. 1 Praskiego Pułku znajdzie się jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu, jednostronny chodnik oraz ścieżka rowerowa. Wybudowane będą także m.in. trzy ronda: pierwsze na skrzyżowaniu ulic 1 Praskiego Pułku, Władysława Sikorskiego i Jana Kilińskiego, kolejne na ulicy Okuniewskiej, po zachodniej stronie tunelu oraz trzecie rondo pozwalającego skomunikować biegnącą w tunelu ul. 1 Praskiego Pułku z osiedlem Plac Wojska Polskiego.
Kolejne wiadukty i tunele
Koszt inwestycji, która ma się zakończyć w drugiej połowie 2027 r., wyniesie ok. 93,9 mln zł i zostanie pokryty wspólnie, w równych częściach, przez m.st. Warszawę oraz PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Na tych samych zasadach w sąsiednim Rembertowie powstaje już wiadukt nad linią kolejową nr 2 przechodzącą przez ul. Chełmżyńską, który ma być gotowy pod koniec roku. W najbliższych miesiącach ma się także rozpocząć budowa trzeciego, bezkolizyjnego przejazdu przez linię kolejową nr 2 – tunelu w ul. Marsa. W trwającym przetargu na realizację tej inwestycji wpłynęły dwie oferty. Wybrany wykonawca będzie miał 29 miesięcy na wybudowanie tunelu i przebudowę okolicznych dróg.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.