Łódzki magistrat zaprzecza informacjom zawartym w liście rzecznika Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Piotr Popa w odpowiedzi na pytanie "Rynku Kolejowego" poinformował, że nie ma wolnych środków na zwiększenie kwoty dofinansowania przebudowy Trasy W-Z. - Po wczorajszej rozmowie prezydent Zdanowskiej z wiceministrem Adamem Zdziebło mogę powiedzieć z całą odpowiedzialnością, że Łódź dostanie dodatkowe środki - odpowiada dyrektor Biura Prezydenta Miasta Tomasz Piotrowski.
Czy w takim razie pismo od rzecznika MIR zawierało błędne informacje? - Nie chciałbym oceniać polityki komunikacyjnej Ministerstwa - dyplomatycznie odpowiada dyrektor - ale wszystko wskazuje na to, że rzecznik nie był do końca poinformowany. Nie budzi to mojego zdziwienia, bo rozmowy te odbywały się na najwyższym szczeblu prezydent Łodzi - minister. Być może rzecznik nie był w to angażowany - dodaje.
Według T. Piotrowskiego, Urząd Miasta czeka tylko na oficjalne, pisemne potwierdzenie z wysokością środków. Dodatkowa kwota dofinansowania ma wynosić ok. 118 mln zł, co wystarczyłoby na pokrycie różnicy między przygotowanym przez UMŁ kosztorysem a ceną najtańszych ofert. Tym samym od ostatecznego zwiększenia dofinansowania przez MIR zależy, czy uda się podpisać umowy z wykonawcami II etapu przebudowy Trasy W-Z (budowa linii tramwajowej na Olechów, wymiana torowiska na Retkinię i Widzew oraz centralny system sterowania ruchem). Na ukończenie wszystkich prac zostało półtora roku (termin upływa w październiku 2015 r.).