Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ukraińskie pociągi wracają do miast odbitych od Rosjan

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
14-09-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Ukraińskie pociągi wracają do miast odbitych od Rosjan
Fot. Ołeksand Kamyszyn twitterSaper przy pracy na odzyskanej przez Ukraińców linii
Wraz za postępującą i jak dotąd udaną ukraińską ofensywą na froncie na wschód od Charkowa podążają pociągi. Prezes Kolei Ukraińskich Ołeksandr Kamyszyn pokazał na twitterze, jak wygląda „powrót pociągów do miasta B”. Niestety, rozminowanie linii kolejowych było przyczyną śmierci jednego z saperów.

Trwająca od tygodnia ofensywa Ukraińskich Sił Zbrojnych przynosi bardzo dobre efekty. Ukraińcy przeszli przez rosyjskie pozycje, a rosyjscy żołnierze uciekają w popłochu, pozostawiając całą masę sprzętu pancernego.

Koleje Ukraińskie 12 września podjęły próbę udrożnienia jednego z dwóch torów linii kolejowej z Charkowa do odbitej z rąk rosyjskich Balaklii (Aleksander Kamyszyn używa sformułowania „miasto B”). Dwutorowa magistrala była w kilku miejscach obsadzona przez okupacyjne wojska, ale pozycje karabinów maszynowych przy torach zostały opuszczone w związku z wdarciem się Ukraińców w inne miejsca frontu. Niestety, 12 września linii udrożnić się nie dało. Skala zniszczeń była zbyt duża jak na jednodniowe prace (słupy trakcyjne leżące na linii, niewybuchy, konieczność uzupełnienia szyn).



13 września podjęto kolejną próbę oczyszczenia szlaku. Natknięto się m.in. na opuszczone stanowisko karabinu maszynowego oraz postrzelane szyny, które trzeba było wymienić. Wieczorem Kamyszyn przekazał tragiczną informację… Dwóch saperów, pomagających w rozminowaniu linii, uległo obrażeniom przy próbie rozminowania (lub przypadkowego kontaktu) ładunku. Jeden z nich zmarł.

Kamyszyn zwraca uwagę na efekt bombardowań ukraińskiej infrastruktury energetycznej. – Cały poranek (13 września – dop. red.) spędziłem na stacji w Charkowie, ponieważ znowu mieliśmy do czynienia z black outem. Upewniłem się, że pociągi jednak jeżdżą i wyruszają o czasie. Ukraińcy muszą wiedzieć, że ich kolej w pełni funkcjonuje. To kwestia zaufania – napisał.

Od początku wojny Koleje Ukraińskie straciły 238 kolejarzy i kolejarek, którzy walczyli w szeregach armii ukraińskiej lub zginęli na kolejowej służbie. 407 z nich zostało rannych.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5