O ponad miesiąc przesunął się termin na składanie ofert w przetargu na dostawę 22 niskopodłogowych tramwajów dla Łodzi. Wpłynęło już ponad sto pytań od zainteresowanych udziałem w przetargu, odwołanie od warunków udziału złożył też ukraiński Elektrontrans.
Łódź w maju ogłosiła przetarg na dostawę 22 tramwajów o długości 28-32 m (więcej o specyfikacji zamówienia). Pierwotny termin składania ofert na dostawę 22 tramwajów mijał 24 czerwca. W obliczu licznych pytań i wniosków o zmianę specyfikacji istotnych warunków zamówienia MPK-Łódź zdecydowało o jego przesunięciu. Aktualny termin wypada 28 lipca br.
Jeszcze w czerwcu wpłynęło odwołanie Elektrontransu ze Lwowa. Kancelaria, która występowała w imieniu ukraińskiej firmy, zarzuciła zamawiającemu naruszenie przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji – ich zdaniem treść SIWZ-u jako jedynego potencjalnego wykonawcę wskazywała bydgoską Pesę. MPK-Łódź zmieniło bowiem wymagania w zakresie doświadczenia – wcześniej zamawiający wymagał od wykonawcy wykazania, iż w ciągu ostatnich trzech lat „dostarczył co najmniej 5 sztuk fabrycznie nowych, niskopodłogowych (100% niskiej podłogi) wagonów tramwajowych”.
Po pytaniach jednej z firm uszczegółowiono treść – dostarczone wcześniej wagony miały uzyskać homologację w krajach UE. Poza tym tramwaj niskopodłogowy opisano jako taki, który w części pasażerskiej – po wyłączeniu kabiny motorniczego i pulpitu manewrowego z tyłu – ma podłogę całkowicie płaską lub zmieniającą się łagodnie bez stopni, nie przekraczającą wysokości 350 mm dla strefy drzwiowej, 480 mm dla stref nad wózkami i 375 mm dla pozostałych obszarów, a dodatkowo posiada zestawy kołowe – tzn. koła jednej osi połączone muszą być połączone obracającym się wspólnie z nimi sztywnym wałem.
Więcej na portalu Transport-Publiczny.pl