Partnerzy serwisu:
Pasażer

Udany powrót kolei dalekobieżnej do Płocka

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
27-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Udany powrót kolei dalekobieżnej do Płocka
fot. Adam Okuń, flickrPociąg TLK Flisak
Kilka lat po uruchomieniu pierwszych po długiej przerwie pociągów dalekobieżnych kursujących do Płocka można mówić o pewnym sukcesie. Zadowalające zainteresowanie podróżnych znajduje odzwierciedlenie w utrzymaniu połączeń do Katowic i Gdyni. Czy wkrótce w rozkładzie jazdy pojawią się kolejne kierunki?

W styczniu 2021 r. w trasę po raz pierwszy wyruszył TLK „Chemik” z Płocka przez Łódź i Częstochowę do Katowic. Tym samym po czternastu latach przerwy mieszkańcy Płocka i Gostynina uzyskali bezpośredni dostęp do kolei dalekobieżnej. Od tamtego czasu oferta PKP Intercity uległa pewnemu rozszerzeniu.

Pozostaną dwie pary kursów dziennie

Po niespełna roku do „Chemika” dołączył TLK „Flisak” z Katowic przez Częstochowę, Łódź, Płock i Grudziądz do Gdyni. Tym samym pociągi dalekobieżne powróciły na trasę wybiegającą z Płocka w kierunku Sierpca i Brodnicy. Później poprawiono standard pociągu TLK „Chemik”, kierując do jego obsługi jednostki elektryczne Flirt, które zastąpiły klasyczne wagony. Jednocześnie zmieniono kategorię handlową kursu z TLK na IC.

O sukcesie koncepcji ponownego włączenia Płocka w siatkę kolei dalekobieżnej świadczy utrzymywanie uruchomionych stosunkowo niedawno kursów. Obie pary pociągów znajdą się bowiem także w kolejnym rocznym rozkładzie jazdy, który wejdzie w życie w połowie grudnia tego roku. – Obsługa Płocka zaplanowana została pociągami „Flisak” relacji Katowice – Gdynia Główna oraz „Chemik” relacji Katowice – Płock – potwierdza Anna Szumańska, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury odpowiedzialnego za utrzymywanie międzywojewódzkich połączeń kolejowych dotowanych przez rząd.

Najpierw rozwój infrastruktury, potem rozważenie jej wykorzystania

Szansą na zwiększenie liczby połączeń w Gostyninie i Płocku wydaje się planowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe modernizacja linii nr 33 Kutno – Płock – Sierpc połączona z dobudową drugiego toru na odcinku na południe od Płocka i towarowej obwodnicy tego miasta, co znacznie poprawi przepustowość trasy. Póki co MI nie ma natomiast skonkretyzowanych planów co do rozszerzenia oferty po finalizacji robót infrastrukturalnych. – Rozważenie ewentualnego zwiększenia liczby pociągów może nastąpić nie wcześniej niż po zakończeniu prac modernizacyjnych – stwierdza przedstawicielka resortu.

Przypomina ona także, że marszałkowie województw są odpowiedzialni za organizację połączeń dowozowych do pociągów dalekobieżnych finansowanych przez MI. Sugeruje więc, że część podróży do i z Płocka może odbywać się z przesiadką do pociągu regionalnego komunikującego miasto z najbliższym dużym węzłem, Kutnem. Zaznacza też, że w MI trwają prace nad koncepcją horyzontalnego rozkładu jazdy, który miałby zacząć obowiązywać w perspektywie kilku kolejnych lat. 

– Ewentualna zmiana koncepcji obsługi relacji podyktowana będzie dopasowaniem do docelowego układu połączeń w ramach budowanego HRJ – usłyszeliśmy. Na razie nie wiadomo, czy w ruchu dalekobieżnym wykorzystane zostaną zatem projektowane łącznice pozwalające na przejazd z Płocka w kierunku Poznania i w stronę Torunia bez konieczności wjazdu na stację Kutno.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zmiana czasu na kolei. Jak pojadą pociągi PKP Intercity?

Pasażer

Zmiana czasu na kolei. Jak pojadą pociągi PKP Intercity?

PKP Intercity 24 października 2024

Na Słowacji zniknie kategoria IC. Pociągi będą jeździć dłużej

Pasażer

Na Słowacji zniknie kategoria IC. Pociągi będą jeździć dłużej

Przemysław B. Jezierski 24 października 2024

Nowy rozkład jazdy i nowe pociągi na grafikach PKP Intercity

Pasażer

Zobacz również:

Stacja Rypin: Roboty ruszą za rok

Infrastruktura

Stacja Rypin: Roboty ruszą za rok

Kasper Fiszer 25 października 2024

Mimo robót TLK „Flisak” wraca na stałą trasę

Pasażer

Mimo robót TLK „Flisak” wraca na stałą trasę

Kasper Fiszer 08 października 2024

Towarowa obwodnica Płocka: PLK konsultują warianty wielkiej inwestycji

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Zmiana czasu na kolei. Jak pojadą pociągi PKP Intercity?

Pasażer

Zmiana czasu na kolei. Jak pojadą pociągi PKP Intercity?

PKP Intercity 24 października 2024

Na Słowacji zniknie kategoria IC. Pociągi będą jeździć dłużej

Pasażer

Na Słowacji zniknie kategoria IC. Pociągi będą jeździć dłużej

Przemysław B. Jezierski 24 października 2024

Nowy rozkład jazdy i nowe pociągi na grafikach PKP Intercity

Pasażer

Zobacz również:

Stacja Rypin: Roboty ruszą za rok

Infrastruktura

Stacja Rypin: Roboty ruszą za rok

Kasper Fiszer 25 października 2024

Mimo robót TLK „Flisak” wraca na stałą trasę

Pasażer

Mimo robót TLK „Flisak” wraca na stałą trasę

Kasper Fiszer 08 października 2024

Towarowa obwodnica Płocka: PLK konsultują warianty wielkiej inwestycji

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5