Prawie 3 lata trwała dyskusja w sprawie wprowadzenia obowiązkowych ubezpieczeń dla przewoźników kolejowych. Odbywały się seminaria i spotkania miedzy innymi organizowane przez Urząd Transportu Kolejowego, pojawiały się różne publikacje na ten temat. Główne kontrowersje budziły kwestie wysokości minimalnych sum ubezpieczenia, ich zróżnicowania w zależności od rodzaju działalności oraz terminów obowiązywania regulacji w tym zakresie.
Wreszcie Minister Rozwoju i Finansów wydał 29 maja 2017 r. rozporządzenie w sprawie ubezpieczenia przewoźnika kolejowego. Jest ono bardzo krótkie i nieskomplikowane, niemniej oczywiście, odnosi się do całego katalogu przepisów o ubezpieczeniach i o transporcie kolejowym. W praktyce mogą się pojawić wątpliwości dotyczące stosowania i interpretacji tych regulacji na co dzień.
Jaka jest relacja pomiędzy ubezpieczeniami obowiązkowymi a dobrowolnymi w kontekście np. franszyz czy innych postanowień wyłączających odpowiedzialność ubezpieczyciela, jak zawierać umowy i księgować płatności ratalne, przypadki leasingu taboru itp. Omówieniem tych kwestii zajmą się prelegenci podczas organizowanego przez RBF we współpracy z innymi podmiotami seminarium w Warszawie 31 sierpnia 2017r.
Informacje o seminarium znaleźć można na stronie
www.tor-konferencje.pl