W przetargu na przewozy pasażerskie, który został ogłoszony przez województwo wielkopolskie pod koniec zeszłego roku, wpłynęła tylko jedna oferta. Zainteresowane wykonywaniem rzeczonej usługi jest tylko Polregio. Jednak oferta spółki przekracza zakładany budżet o prawie 40 milionów złotych.
Właśnie otwarto oferty w postępowaniu dotyczącym wyboru przewoźnika kolejowego, który będzie świadczył przewozy pasażerskie na części linii komunikacyjnych w Wielkopolsce.
O samym przetargu pisaliśmy szeroko w tym miejscu. Tłumaczyliśmy także sytuację związaną z operatorami, którzy obecnie obsługują linie, których dotyczy przetarg. Teraz poznaliśmy oferty złożone w postępowaniu.
Ostatecznie ofertę w przetargu postanowiło złożyć tylko Polregio. Spółka, która już obecnie obsługuje większość objętych przetargiem linii, zaoferowała wykonanie usług przewozowych za nieco ponad 98,852 miliona złotych. Sęk w tym, że samorząd województwa wielkopolskiego zaplanował na realizację przewozów objętych przetargiem… tylko 59,8 miliona złotych. Jedyna oferta przewyższa więc zakładany budżet o prawie 40 milionów złotych.
Jakie będą dalsze działania regionu w tej sprawie? Jak na razie czekamy na komentarz ze strony Wielkopolski.
Warto dodać, że linie objęte przetargiem są w większości obsługiwane przez Polregio. Są to trasy Poznań – Krzyż, a także część kursów z Poznania do Ostrowa Wielkopolskiego, natomiast linię z Jarocina do Gniezna obsługują aktualnie Koleje Wielkopolskie, które postanowiły nie startować w omawianym przetargu.
Postępowanie znacznie się przedłużyło z powodu odwołania spółki Arriva RP, które zostało ostatecznie odrzucone przez Krajową Izbę Odwoławczą, a finalnie Arriva nie zdecydowała się na złożenie swojej oferty w przetargu. Do rozpoczęcia świadczenia usług pozostało niewiele czasu, ponieważ potencjalny zwycięzca przetargu miałby zacząć wozić pasażerów już od 13 marca 2022 roku, a więc od korekty rocznego rozkładu jazdy.