Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Tylko Pesa chce modernizować ED74. Dwadzieścia milionów za sztukę

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
21-01-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Tylko Pesa chce modernizować ED74. Dwadzieścia milionów za sztukę
rys. dokumentacja PKP Intercity
Tylko grupa Pesy złożyła ofertę w przetargu na naprawę i modernizację feralnych jednostek ED74. 

W październiku 2017 roku zapadła decyzja o przywróceniu do ruchu wszystkich jednostek ED74, które wyprodukowała dekadę temu Pesa. Przygotowania do tej operacji trwały bardzo długo, a w procedurze konkurencyjnej uczestniczyły ostatecznie dwie należące do państwowej Grupy PFR firmy: FPS Cegielski i Pesa Bydgoszcz.

Po przeszło roku od uruchomienia procedury, PKP Intercity zakończyło procedurę zbierania ofert. Ostatecznie nie ma wyboru – zgłosiła się tylko Pesa w konsorcjum ze swoją spółką córką ZNTK Mińsk Mazowiecki. Oferuje naprawę za 274,8 mln zł brutto, co znacznie przekracza kosztorys PKP Intercity, opiewający na 247,1 mln zł brutto. Teraz przewoźnik musi podjąć decyzję, czy zaakceptować taką ofertę. Pesa zaoferowała też 24 miesiące gwarancji i wykonanie naprawy i modernizacji dwóch pierwszych pojazdów w ciągu 730 dni.

Cena na poziomie 274,8 mln złotych brutto za przywrócenie do ruchu 14 pojazdów wydaje się bardzo wysoka – to ok, 19,6 mln zł brutto za każdą czteroczłonową jednostkę. W listopadzie opisaliśmy specyfikację zamówienia na przebudowę ED74. Pojazdy przejdą bardzo duże zmiany, porównywalne miejscami do budowy nowej jednostki. Dla porównania, za 13 nowych pociągów Elf 2 – 8 pięcioczłonowych i 5 czteroczłonowych oraz dostawę symulatora jazdy, przeszkolenie pracowników oraz wykonywanie wszelkich niezbędnych przeglądów i napraw przez okres piętnastu lat SKM Warszawa zapłaci 310 mln zł netto (382 mln złotych brutto). Z kolei jeden pojazd 2-członowy, dwa 3-członowe i dziesięć 4-członowych dla Kolei Śląskich z 10-letnią gwarancją kosztowało w 2016 roku 206 mln zł.

Jak pisaliśmy, przywrócone do ruchu „Edyty” mogą przywrócić kolej dalekobieżną niektórym powiatom, obecnie odciętym komunikacyjnie. Wymaga to jednak zmiany planu transportowego.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

Ostatni ED74 wrócił do PKP Intercity [zdjęcia]

Tabor i technika

PKP Intercity: Kończymy projekt modernizacji Edyt

Tabor i technika

PKP Intercity: Kończymy projekt modernizacji Edyt

Michał Szymajda 01 lutego 2023

ED74 – (nie)chciane dziecko polskiej myśli taborowej

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

Ostatni ED74 wrócił do PKP Intercity [zdjęcia]

Tabor i technika

PKP Intercity: Kończymy projekt modernizacji Edyt

Tabor i technika

PKP Intercity: Kończymy projekt modernizacji Edyt

Michał Szymajda 01 lutego 2023

ED74 – (nie)chciane dziecko polskiej myśli taborowej

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5