Spółka PKP Intercity otrzymała tylko jedną ofertę w przetargu na zakup systemu CRM (Customer Relationship Management), który ma poprawić marketing, sprzedaż i obsługę klientów. Znacznie przekracza ona kosztorys przewoźnika.
W sierpniu ubiegłego roku PKP Intercity
zapowiedziało wdrożenie nowoczesnego systemu zarządzania relacją z klientami ( (Customer Relationship Management - CRM), który pozwoliłby lepiej zarządzać relacjami z klientami - przede wszystkim gromadziłby w jednym miejscu informacje o historii zakupów i interakcji z klientami, czego do dziś niestety przewoźnik nie robi.
Po przeprowadzanych konsultacjach rynkowych, w lutym tego roku
ogłoszono przetarg. Po otwarciu ofert 17 kwietnia okazało się, że wpłynęła tylko jedna propozycja: od firmy YetiForce z Warszawy, na kwotę 9 242 375,47 zł brutto. To znacznie przekracza budżet przewoźnika, określony na 6 530 654,25 zł brutto. O dalszym losie postępowania przesądzi już
nowy zarząd spółki.
W zapowiedzi przetargu PKP Intercity zapowiedziało m. in. nowe kanały interakcji, takie jak chat lub chatbot, lepszą jakość treści informacyjno-promocyjnych dostosowanie reklam do indywidualnych preferencji oraz zwiększenie roli automatyki w procesach sprzedażowych, marketingowych i obsłudze podróżnych z wykorzystaniem elementów sztucznej inteligencji. Istotnym wyzwaniem od strony technologicznej przy wdrożeniu CRM będzie integracja z kilkudziesięcioma (!) systemami oraz bazami danych narodowego przewoźnika.