Tylko FPS – H. Cegielski zgłosił się do przetargu na budowę specjalnych wagonów pasażerskich do przewozu wojska. Przetarg PKP Intercity rozpisało ponownie w październiku.
Wcześniej do przetargu rozpisanego jesienią 2017 nikt się nie zgłosił. Po lepszym zbadaniu rynku przewoźnik pasażerski rozpisał
kolejny konkurs ofert. Wiemy już, że do tego kontrowersyjnego przetargu zgłosił się FPS – H. Cegielski, który realizuje już dla PKP Intercity modernizacje i budowę nowych wagonów. Producent z Poznania chciałby otrzymać za 8 wagonów aż 104,7 mln zł, daje gwarancję na nie na okres 48 miesięcy.
Tak wysoka cena (13 mln zł brutto za wagon) wiąże się m.in. z koniecznością dopuszczenia do ruchu w Czechach, na Słowacji, na Węgrzech i w Rumunii, a także z nietypowym wyposażeniem (szafki na broń, miejsce narad). Przypomnijmy, że w przetargu na zupełnie nowe wagony zdolne poruszać się z prędkością 200 km/h, a do tego z niemiecką homologacją (którą dopiero trzeba będzie wykonać), ten sam FPS – H. Cegielski chciał
otrzymać 8,6 mln zł brutto za wagon.
PKP Intercity określiło swój budżet na zakup wagonów dla wojska na 82,5 mln zł; jest więc prawdopodobne, ze zakupu ponownie nie uda się zrealizować. Tego dowiemy się jednak za kilka tygodni.