Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Tylko FPS chce zbudować dla PKP Intercity wagony do przewozu żołnierzy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
13-12-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Tylko FPS chce zbudować dla PKP Intercity wagony do przewozu żołnierzy
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Tylko FPS – H. Cegielski zgłosił się do przetargu na budowę specjalnych wagonów pasażerskich do przewozu wojska. Przetarg PKP Intercity rozpisało ponownie w październiku.

Wcześniej do przetargu rozpisanego jesienią 2017 nikt się nie zgłosił. Po lepszym zbadaniu rynku przewoźnik pasażerski rozpisał kolejny konkurs ofert. Wiemy już, że do tego kontrowersyjnego przetargu zgłosił się FPS – H. Cegielski, który realizuje już dla PKP Intercity modernizacje i budowę nowych wagonów. Producent z Poznania chciałby otrzymać za 8 wagonów aż 104,7 mln zł, daje gwarancję na nie na okres 48 miesięcy.

Tak wysoka cena (13 mln zł brutto za wagon) wiąże się m.in. z koniecznością dopuszczenia do ruchu w Czechach, na Słowacji, na Węgrzech i w Rumunii, a także z nietypowym wyposażeniem (szafki na broń, miejsce narad). Przypomnijmy, że w przetargu na zupełnie nowe wagony zdolne poruszać się z prędkością 200 km/h, a do tego z niemiecką homologacją (którą dopiero trzeba będzie wykonać), ten sam FPS – H. Cegielski chciał otrzymać 8,6 mln zł brutto za wagon.

PKP Intercity określiło swój budżet na zakup wagonów dla wojska na 82,5 mln zł; jest więc prawdopodobne, ze zakupu ponownie nie uda się zrealizować. Tego dowiemy się jednak za kilka tygodni.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Czwarty przetarg na naprawy okresowe EP08 zakończył się fiaskiem

Tabor i technika

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Czwarty przetarg na naprawy okresowe EP08 zakończył się fiaskiem

Tabor i technika

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5