fot. Rado bladteth Rzeznicki, commons.wikimedia.orgStacja kolejowa Koluszki
Pasażerowie ponownie odczuwają większe utrudnienia w ruchu pociągów związane z budową nowego wiaduktu nad drogą w Bedoniu. Aktualny etap prac wymusił zamknięcie jednego z torów trasy łączącej Łódź z Koluszkami. Wpływa to przede wszystkim na rozkład jazdy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Do piątku obowiązywać będą zmiany w rozkładzie jazdy, które wprowadzone zostały w miniony weekend. Dotyczą one ruchu pociągów na newralgicznej dla obsługi Łodzi trasie łączącej stolicę aglomeracji z węzłem Koluszki. Trwa bowiem opóźniona budowa dwóch wiaduktów kolejowych, które zastąpią dawne przejazdy kolejowo-drogowe w Bedoniu oraz w rejonie Gałkówka.
Ponownie zamknięty jest jeden z torów
Od kilku miesięcy utrudnienia wynikające z toczących się prac były minimalne, bo ruch odbywał się po wszystkich torach biegnących częściowo równolegle linii nr 17 Łódź Fabryczna – Koluszki i nr 25 Łódź Kaliska – Dębica. Nieznacznie zwiększony był więc jedynie czas przejazdu pomiędzy Łodzią-Widzewem a Koluszkami, bo punktowo ograniczona została dopuszczalna prędkość jazdy. Na okres tygodnia konieczne było jednak zdaniem zarządcy infrastruktury powtórne zmniejszenie przepustowości szlaku. – Do 1 września zaplanowane są prace związane z budową skrzyżowania bezkolizyjnego w Bedoniu w gminie Andrespol – tłumaczy Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
W najbliższych dniach odtwarzany ma być fragment peronu nr 1, który częściowo znajdzie się na budowanym wiadukcie. Prowadzona jest też wymiana szyn i podkładów oraz regulacja toru leżącego przy wspomnianym peronie. – Równocześnie zaplanowano roboty związane z budową systemu odwodnieniowego w rejonie przystanku oraz wiaduktu kolejowego – dodaje nasz rozmówca.
Największe zmiany w ruchu regionalnym
– Na szlaku Łódź-Andrzejów – Gałkówek ruch pociągów będzie odbywał się po jednym torze – informuje przedstawiciel Polskich Linii Kolejowych. Najbardziej odczują to pasażerowie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Do przesunięć w godzinach odjazdów i wydłużonego czasu przejazdu w części przypadków dochodzi bowiem konieczność dodatkowej przesiadki w Koluszkach, bo niektóre kursy są realizowane w skróconej relacji.
– Bezkolizyjne skrzyżowanie zwiększy poziom bezpieczeństwa zarówno w ruchu kolejowym, jak i drogowym – ocenia Rafał Wilgusiak. Przypomina też, że zadanie jest realizowane we współpracy z lokalnym samorządem. Ten wyłożył bowiem ponad 11 mln zł. Całkowita wartość inwestycji to 29,9 mln zł. Po stronie PLK leży więc sfinansowanie pozostałej części kosztów, przy czym zarządca infrastruktury korzysta ze wsparcia z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w ramach kończącej się unijnej siedmiolatki oznaczonej latami 2014 – 2020.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.