Na stronie internetowej rządu opublikowane zostały wyjaśnienia dotyczące wielu „rażących nieścisłości”, które miały znaleźć się w ubiegłotygodniowym przemówieniu prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego podczas debaty na temat odwołania gabinetu kierowanego przez Donalda Tuska. Dotyczą one m.in. zarzutu lidera PiS, że w ciągu ostatnich 5 lat dług PKP wzrósł niemal dziesięciokrotnie.
W czwartek 7 marca 2013 roku w Sejmie odbyła się debata nad konstruktywnym wotum nieufności wobec rządu premiera Donalda Tuska. W trakcie debaty głos zabrał prezes Prawa i Sprawiedliwości Jarosław Kaczyński. Powiedział on wówczas m.in., że grupa PKP miała straty w 2007 roku około 200 mln zł, a teraz ma 2 mld zł.
Zdaniem rządu jest to nieprawda. „Strata grupy PKP w 2007 roku rzeczywiście wyniosła 200 mln zł, ale w 2011 roku grupa zanotowała dodatni wynik finansowy na poziomie 378 mln zł” – czytamy w oświadczeniu na stronie premier.gov.pl. Rząd podkreśla jednocześnie, że nakłady na kolej z budżetu państwa, mimo kryzysu, stale rosną: w 2007 roku Fundusz Kolejowy wynosił 397 mln zł, podczas gdy w 2013 roku jest to już 1,2 mld zł.
W odpowiedzi na zarzuty Jarosława Kaczyńskiego po raz kolejny pada również zapewnienie, że „do 2015 roku w polską kolej zainwestowanych zostanie około 30 mld zł”. Ponadto, rząd chwali się w nim, że od 16 listopada 2007 do końca stycznia 2013 roku podpisano umowy na modernizację ponad 4200 km torów na liniach kolejowych, z czego wyremontowano 2485 km torów,
a w modernizacji znajduje się ponad 2300 km torów. Dodatkowo realizowany jest program modernizacji dworców i zakupu nowego taboru, a także zmiany organizacyjne w spółkach kolejowych.