W otwartym tunelu Wisłostrady kierowcy mają do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Część jezdni pozostanie zajęta przez budowę metra.
Wyłączone z ruchu są lewe pasy każdej z jezdni, co wymuszone jest dalszym przebiegiem prac przy budowie stacji C-13 Powiśle (Centrum Nauki Kopernik), której część znajdzie się pod tunelem Wisłostrady. – W czasie budowy łącznika stacji będzie wykonywana operacja podcięcia środkowej ściany szczelinowej tunelu – mówi Jerzy Lejk, prezes warszawskiego metra.
Zamknięte pasy zostaną wykorzystane do instalacji czujników badających ruch ściany szczelinowej. Na zamkniętych pasach pojawią się też urządzenia do mrożenia gruntu. W razie konieczności zostaną one także wykorzystane do montażu konstrukcji wsporczej.
Niewykluczone, że na dalszym etapie prac wystąpią weekendowe bądź kilkudniowe zamknięcia tunelu. – Istnieje prawdopodobieństwo zamknięcia tunelu ze względów bezpieczeństwa (np. podczas operacji mrożenia gruntu pod jezdnią ciekłym azotem). Uważamy, że takie środki ostrożności są zasadne – przyznaje Krzysztof Malawko, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego.