Dobiega końca modernizacja linii kolejowej 447. Na otwarcie czeka jeszcze kilka obiektów zlokalizowanych przy linii, m.in. tunel na przystanku kolejowym Warszawa Włochy.
Przebudowa tego przystanku wraz z dwoma peronami trwała od dwóch lat. Obecnie prace przy obiektach nad ziemią są już zakończone, jednak do wykończenia pozostał tunel pod peronami, który łączy także oba fragmenty dzielnicy. – Zapraszam do sprawdzenia jak wygląda stan przejścia podziemnego, które, choć niedokończone, jest już kompletnie zdewastowane – napisał czytelnik.
Przejście zamknięte, ale otwarte...
Na miejscu sprawdziliśmy, że do przejścia, pozornie zamkniętego, można dostać się bez problemu, bowiem ktoś zdemontował część blach, którymi zakryto dojścia do tunelu. Z tunelu korzysta więc wielu pasażerów, ponieważ alternatywą jest przejście w poziomie szyn zlokalizowane przy zachodnim krańcu peronu, którym bezpośrednio nie dojdziemy jednak na północą stronę dzielnicy.
Ściany wyłożone płytkami w wielu miejscach pokrywa niechlujne graffiti, posadzka pełna jest szkła i śmieci, a nawet zniszczonych materiałów budowlanych. Uszkodzone są drzwi do bardzo drogich wind, a w szybach windowych znajdują się śmieci oraz materiały budowlane, których pełno jest także od strony Parku Kombatantów. Co ciekawe – w tunelu działa oświetlenie…
PLK: Zdemolowanego tunelu nie odbierzemy
Mieszkańcy dzielnicy podkreślają, że niedokończonej inwestycji nikt nie pilnuje, nie prowadzi się tu też, od przynajmniej kilku tygodni, żadnych prac budowlanych. PKP PLK - zleceniodawca prac, które wykonuje firma Intercor, że tak zniszczonego tunelu nie odbierze, a wykonawca będzie musiał zadbać o schludne wykonanie inwestycji. I będzie to musiała zrobić szybko.
– Przejście podziemne nie zostało oddane do użytku. To nastąpi w pierwszym kwartale tego roku. Przejście znajduje się na terenie budowy i za jego zabezpieczenie odpowiada wykonawca. Niestety akty wandalizmu, które obserwujemy w naszym otoczeniu, nie omijają terenów kolejowych. Wykonawca został zobowiązany do właściwego zabezpieczenia terenu, a przy ostatecznym odbiorze obiektu ściany będą musiały być czyste – napisał Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP PLK.
– Przy odbiorach wykonawca jest zobowiązany do oddania prac i obiektów bez wad. Nowa infrastruktura będzie oczywiście podlegała gwarancji udzielonej przez wykonawcę – dodaje.
Pasażerowie o dewastacji tunelu informowali już wielokrotnie w ciągu ostatnich tygodni. Zarówno PKP PLK jak i Intercor dotąd nie zabezpieczyli tunelu. 3 stycznia można było po nim spokojnie spacerować pośród dziesiątek rozbitych butelek.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.