Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Trzy protesty na rozstrzygnięcie przetargu na Łódź Fabryczną

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
07-06-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji, 7 czerwca 2011

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Trzy protesty na rozstrzygnięcie przetargu na Łódź Fabryczną
3 czerwca 2011 roku wpłynęły trzy protesty na rozstrzygnięcie przetargu na budowę podziemnej części stacji Łódź Fabryczna. Protesty złożyły konsorcja na czele których stoją firmy: Hydrobudowa, Budimex i Pol – Aqua. Zamawiający ma obecnie 10 dni na ustosunkowanie się do złożonych zastrzeżeń.

Postępowanie rozpoczęto w grudniu 2009 roku opublikowaniem m.in. w Dzienniku Urzędowym Wspólnoty Europejskiej ogłoszenia o postępowaniu. Wnioski o udział w postępowaniu do 1 kwietnia 2010 roku, złożyło 12 firm lub konsorcjów, z pośród których 4 listopada 2010 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły listę pięciu konsorcjów, zaproszonych do złożenia ofert. W wyniku protestów i wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 22 grudnia 2010 roku, w ogłoszonej w listopadzie tzw. krótkiej liście wykonawców zaszły zmiany i na miejsce konsorcjum w składzie: Metrostav a.s., Elektrizace Ĺželeznic Praha a.s. Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty Łódź” S.A., Sudop Praha S.A. weszła firma Hydrobudowa Polska S.A.

Termin złożenia ofert przez wybrane konsorcja wynosił 40 dni i upływał 24 marca 2011 roku.
Na wniosek oferentów został on jednak przedłużony i 8 kwietnia br. nastąpiło otwarcie ofert złożonych przez konsorcja w składzie:

Oferta nr 1:
Strabag Sp. z o.o., Pruszków,
Mostostal Warszawa S.A., Warszawa,
Acciona Infraestructuras S.A., Hiszpania,
Dywidag International GmbH, Niemcy;
na kwotę 1 906 513 000,00 PLN netto; 2 345 010 990,00 PLN brutto

Oferta nr 2:
Hydrobudowa Polska S.A., Przeźmierowo.
PBG S.A., Przeźmierowo
ARRIVIA S.A., Przeźmierowo
Przedsiębiorstwo Robót Górniczych Metro Sp. z o.o., Warszawa
INFRA S.A., Przeźmierowo
ZUE S.A., Kraków
na kwotę 1 591 700 000,00 PLN netto; 1 957 791 000,00 PLN brutto

Oferta nr 3:
Torpol Spółka z o.o., Poznań,
Astaldi S.p.A., Włochy,
Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o., Zawiercie,
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o., Mińsk Mazowiecki;
na kwotę 1 430 316 627,41 PLN netto; 1 759 289 451,71 PLN brutto

Oferta nr 4:
Budimex S.A., Warszawa,
Ferrovial Agroman S.A., Hiszpania;
na kwotę 1 813 981 107,00 PLN netto; 2 231 196 761,61 PLN brutto

Oferta nr 5:
Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „POL-AQUA” S.A., Piaseczno,
Dragados S.A., Hiszpania;
na kwotę 1 253 385 820,00 PLN netto; 1 541 664 558,60 PLN brutto,

Jednakże już trzy później Sad Okręgowy wyrokiem z 11 kwietnia 2011 roku nakazał wykluczyć z postępowania konsorcjum w składzie: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „POL-AQUA” S.A., Dragados S.A.

Zamawiający dokonał oceny pozostałych ofert i 24 maja 2011 roku poinformował wykonawców, biorących udział w postępowaniu o wyborze oferty najkorzystniejszej, czyli oferty konsorcjum: Torpol Spółka z o.o., Poznań, Astaldi S.p.A., Włochy, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o., Zawiercie, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o., Mińsk Mazowiecki. Na takie rozstrzygnięcie, w ostatnim dniu na wnoszenie środków ochrony prawnej , wpłynęły trzy protesty.

Zamówienie obejmuje m.in. wykonanie dokumentacji projektowej, budowę tunelu dla prowadzenia ruchu dalekobieżnego, regionalnego, aglomeracyjnego i kolei dużych prędkości, budowę stacji kolejowej i dworca kolejowego Łódź Fabryczna, jako stacji podziemnej dla czterech peronów i ośmiu torów. Tory i perony nowego dworca Łódź Fabryczna zlokalizowane będą 16,5 metra pod ziemią,
a 10,5 metra nad nimi przebiegać będzie sieć podziemnych ulic i część dworca autobusowego. Część nadziemną stanowić będą hotele, biurowce i obiekty handlowe oraz apartamenty mieszkalne.

W ramach projektu wykonany zostanie również system parkingów dla samochodów „Parkuj i Jedź” oraz parking dla rowerów. Dojazd do dworca kolejowego Łódź Fabryczna zapewniony będzie ulicami: P.O.W, Składową i Węglową. Ponadto zostanie zrealizowana przebudowa linii tramwajowych w obrębie dworca kolejowego wraz z budową przystanków tramwajowych oraz budowa przystanków przesiadkowych autobusów miejskich, regionalnych i dalekobieżnych, po stronie północnej dworca kolejowego.

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego stanowiącego multimodalny dworzec Łódź Fabryczna, położonego w obszarze inwestycji Nowe Centrum Łodzi. Inwestycja polega na rozbiórce istniejących obiektów i infrastruktury, wykonaniu głębokich wykopów wraz z ich zabezpieczeniem i wywiezieniem urobku ziemi oraz wzniesieniu obiektów budowlanych. Prace zrealizowane będą w rejonie ulic: Kilińskiego, Narutowicza, Składowej
i Węglowej oraz na terenie obecnego Dworca Łódź Fabryczna i terenów bezpośrednio przyległych

Do 2014 roku w centrum miasta powstanie nowoczesne, pierwsze tego typu w Polsce multimodalne centrum transportu osobowego. W jednym miejscu będzie znajdował się dworzec autobusowy oraz kolejowy, przygotowany do obsługi kolei dużych prędkości i otoczony przestrzenią komercyjną wysokiej klasy, a wszystko to na dwóch poziomach w głąb ziemi. Dzięki temu dworzec może stać się węzłem przesiadkowym komunikacji publicznej dla całej aglomeracji łódzkiej i w znaczącym stopniu ułatwić komunikację mieszkańcom. Zamawiającymi są: PKP PLK S.A., PKP S.A. oraz Miasto Łódź.

Wstępny koszt projektu szacowany jest na ok. 1,9 mld złotych, przy dofinansowaniu w ramach POIiŚ na poziomie ponad 1,2 mld złotych. Okres realizacji projektu przewidywany jest na lata 2011-2014.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską i znajduje się na liście projektów podstawowych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, zadanie 7.1- 24.2 - Modernizacja linii kolejowej Warszawa Łódź, etap II, Lot B - odcinek Łódź Widzew - Łódź Fabryczna ze stacją Łódź Fabryczna oraz budową części podziemnej dworca Łódź Fabryczna przeznaczonej dla odprawy i przyjęć pociągów oraz obsługi podróżnych. Przebudowa układu drogowego i infrastruktury wokół multimodalnego dworca Łódź Fabryczna - budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego nad i pod
ul. Węglową.
 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź Fabryczna: Ukradli szyny

Warte uwagi

Łódź Fabryczna: Ukradli szyny

SOK 17 listopada 2011

Obsługa transportowa Nowego Centrum Łodzi

Zintegrowany transport

Obsługa transportowa Nowego Centrum Łodzi

Rzecznik Niezmotoryzowanych 28 listopada 2011

Łódź Fabryczna umiera razem z KDP

Warte uwagi

Łódź Fabryczna umiera razem z KDP

Rynek Kolejowy, 8 grudnia 2011 08 grudnia 2011

Łódź nadal chce budować podziemny dworzec

Infrastruktura

Łódź nadal chce budować podziemny dworzec

kf, Rynek Kolejowy 09 grudnia 2011

Łódź Fabryczna zdjęta

Warte uwagi

Łódź Fabryczna zdjęta

WU 20 grudnia 2011

Zobacz również:

Łódź Fabryczna: Ukradli szyny

Warte uwagi

Łódź Fabryczna: Ukradli szyny

SOK 17 listopada 2011

Obsługa transportowa Nowego Centrum Łodzi

Zintegrowany transport

Obsługa transportowa Nowego Centrum Łodzi

Rzecznik Niezmotoryzowanych 28 listopada 2011

Łódź Fabryczna umiera razem z KDP

Warte uwagi

Łódź Fabryczna umiera razem z KDP

Rynek Kolejowy, 8 grudnia 2011 08 grudnia 2011

Łódź nadal chce budować podziemny dworzec

Infrastruktura

Łódź nadal chce budować podziemny dworzec

kf, Rynek Kolejowy 09 grudnia 2011

Łódź Fabryczna zdjęta

Warte uwagi

Łódź Fabryczna zdjęta

WU 20 grudnia 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5