Wraca sprawa internetu w Pendolino. Poseł Adam Abramowicz pyta w interpelacji, kiedy pasażerowie będą mogli normalnie skorzystać z bezprzewodowej sieci na pokładzie oraz wykonać połączenie telefoniczne. Resort infrastruktury zapewnia, że pomimo obecnych trudności, internet się pojawi.
Pendolino nazywane jest flagowym pociągiem PKP Intercity. To właśnie ich wprowadzanie przyniosło w spółce nową klasę pociągów – Express IntercityPremium. Niestety, wraz ze wzrostem standardu, zabrakło – choć zdawałoby się to czymś oczywistym – bezprzewodowego dostępu do sieci.
– Pasażerowie, korzystając z tak nowoczesnego środka transportu, traktują dostęp do internetu jako coś oczywistego, tymczasem w Pendolino nie tylko brakuje bezprzewodowego internetu, ale także jest problem z wykonywaniem połączeń telefonicznych – zauważa poseł Adam Abramowicz. Zwrócił się on do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa o wyjaśnienie w sprawie Wi-Fi na pokładach Pendolino. Kluczowe jest pytanie o to, czy deklaracja spółki, że internet
pojawi się w okolicach lata przy okazji napraw okresowych, jest nadal aktualna.
Jak wyjaśnia Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w ministerstwie, spółka podjęła działania zmierzające do optymalizacji czasu jego realizacji w "możliwie najkrótszym terminie", który zostanie określony po zakończeniu prac technicznych związanych z przygotowaniem stosownej dokumentacji technicznej.
– PKP Intercity boryka się z problemem ograniczonej dostępności taboru ED250 Pendolino, tym samym potencjalnych problemów operacyjnych związanych z koniecznością wyłączenia z obiegu składu na czas instalacji usługi Wi-Fi – wyjaśnia. Dodaje, że na tę chwilę dwa składy są wyłączone w związku z kolizjami, natomiast trzeci skład przechodzi
testy homologacyjne na terenie Niemiec (film z przejazdu można zobaczyć
tutaj).
Dłuższa naprawa czeka skład, który uczestniczył w wypadku pod Ozimkiem, gdzie doszło do zderzenia z samochodem ciężarowym z naczepą na przejeździe kolejowo-drogowym. Szczegółowo pisaliśmy o tym
tutaj.