Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Trzy oferty na nowe pociągi dla województwa lubuskiego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Data publikacji:
03-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
03-02-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Trzy oferty na nowe pociągi dla województwa lubuskiego
fot. Lubuskie Centrum InformacyjnePlus dostarczony lubuskiemu przez FPS H. Cegielski
Województwo lubuskie otrzymało trzy oferty na dostawę nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych o długości do 82 metrów, a dwie z nich mieszczą się w budżecie regionu. Kto chciałby dostarczyć samorządowi sześć jednostek rozpędzających się do 160 km/h?

Województwo lubuskie prowadzi przetarg na zakup sześciu fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych o długości do 82 metrów, bez określenia minimalnej liczby członów. Jednostki mają rozpędzać się do 160 km/h oraz mają zabierać 180 osób na stałych miejscach siedzących.

W postępowaniu właśnie minął termin składania ofert. Zamawiający przewidział na realizację zamówienia 262,728 mln złotych brutto.

Realizacją dostawy zainteresowanych jest trzech wykonawców, a więc FPS H. Cegielski, Newag oraz Pesa. Najtańszą ofertę złożył FPS, wyceniający dostawę sześciu jednostek z rodziny Plus na 245,754 mln złotych brutto. Newag chce dostarczyć sześć jednostek za kwotę 256,603 mln złotych brutto, natomiast Pesa za 270,846 mln złotych brutto. Jak wynika z naszych nieoficjalnych informacji firma z Bydgoszczy zaoferowała samorządowi pojazd identyczny jak ten, jaki zakupiło województwo kujawsko-pomorskie. Będą to więc Elfy 3.

Przypomnijmy, że każdy z producentów dostarczał już pociągi dla zamawiającego. FPS zrealizował dostawę dwóch bimodalnych Plusów, Pesa dostarczyła województwu sporo jednostek spalinowych, natomiast Newag dostarczył do lubuskiego zarówno pojazdy spalinowe jak i jedyne nowe elektryczne zespoły trakcyjne w posiadaniu regionu, a więc trzy Impulsy zakupione kilka lat temu.

Dostawy czterech nowych pojazdów mają nastąpić najpóźniej do końca 2028 roku, natomiast dwóch pozostałych najpóźniej do końca 2029 roku.

Przy wyborze najlepszej oferty oceniane będą cena - 60% oraz okres udzielonej gwarancji - 40%.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: EP09 znikną z torów szybciej niż EU/EP07

Tabor i technika

PKP Intercity: EP09 znikną z torów szybciej niż EU/EP07

Jakub Rösler 31 stycznia 2025

PKP Intercity ma 3 kolejne lokomotywy Griffin EU160

Tabor i technika

PKP Intercity ma 3 kolejne lokomotywy Griffin EU160

Redakcja/inf. pras. 27 stycznia 2025

Nowe informacje o przejęciu Talgo przez PFR

Biznes

Nowe informacje o przejęciu Talgo przez PFR

Jakub Rösler 27 stycznia 2025

Nowe połączenie międzynarodowe z taborem Pesy

Pasażer

Nowe połączenie międzynarodowe z taborem Pesy

Damian Kelman 27 stycznia 2025

Wielkopolska: Trzy oferty na modernizację EN57

Biznes

Wielkopolska: Trzy oferty na modernizację EN57

Martyn Janduła 04 listopada 2016

Zobacz również:

PKP Intercity: EP09 znikną z torów szybciej niż EU/EP07

Tabor i technika

PKP Intercity: EP09 znikną z torów szybciej niż EU/EP07

Jakub Rösler 31 stycznia 2025

PKP Intercity ma 3 kolejne lokomotywy Griffin EU160

Tabor i technika

PKP Intercity ma 3 kolejne lokomotywy Griffin EU160

Redakcja/inf. pras. 27 stycznia 2025

Nowe informacje o przejęciu Talgo przez PFR

Biznes

Nowe informacje o przejęciu Talgo przez PFR

Jakub Rösler 27 stycznia 2025

Nowe połączenie międzynarodowe z taborem Pesy

Pasażer

Nowe połączenie międzynarodowe z taborem Pesy

Damian Kelman 27 stycznia 2025

Wielkopolska: Trzy oferty na modernizację EN57

Biznes

Wielkopolska: Trzy oferty na modernizację EN57

Martyn Janduła 04 listopada 2016

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5