Województwo lubuskie otrzymało trzy oferty na dostawę nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych o długości do 82 metrów, a dwie z nich mieszczą się w budżecie regionu. Kto chciałby dostarczyć samorządowi sześć jednostek rozpędzających się do 160 km/h?
Województwo lubuskie prowadzi przetarg na
zakup sześciu fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych o długości do 82 metrów, bez określenia minimalnej liczby członów. Jednostki mają rozpędzać się do 160 km/h oraz mają zabierać 180 osób na stałych miejscach siedzących.
W postępowaniu właśnie minął termin składania ofert. Zamawiający przewidział na realizację zamówienia 262,728 mln złotych brutto.
Realizacją dostawy zainteresowanych jest trzech wykonawców, a więc FPS H. Cegielski, Newag oraz Pesa. Najtańszą ofertę złożył FPS, wyceniający dostawę sześciu jednostek z rodziny Plus na 245,754 mln złotych brutto. Newag chce dostarczyć sześć jednostek za kwotę 256,603 mln złotych brutto, natomiast Pesa za 270,846 mln złotych brutto. Jak wynika z naszych nieoficjalnych informacji firma z Bydgoszczy zaoferowała samorządowi pojazd identyczny jak ten,
jaki zakupiło województwo kujawsko-pomorskie. Będą to więc
Elfy 3.Przypomnijmy, że każdy z producentów dostarczał już pociągi dla zamawiającego. FPS zrealizował
dostawę dwóch bimodalnych Plusów, Pesa dostarczyła województwu sporo jednostek spalinowych, natomiast Newag dostarczył do lubuskiego zarówno pojazdy spalinowe jak i jedyne nowe elektryczne zespoły trakcyjne w posiadaniu regionu, a więc trzy Impulsy zakupione kilka lat temu.
Dostawy czterech nowych pojazdów mają nastąpić najpóźniej do końca 2028 roku, natomiast dwóch pozostałych najpóźniej do końca 2029 roku.
Przy wyborze najlepszej oferty oceniane będą cena - 60% oraz okres udzielonej gwarancji - 40%.