Trzy podmioty zgłosiły się do przetargu na wykonanie przeglądów i prac serwisowych przy elektrycznych zespołach trakcyjnych EN77, które eksploatują Koleje Małopolskie.
[aktualizacja]
Koleje Małopolskie zdecydowały się powierzyć zadanie przeprowadzenia przeglądu z naprawami poziomu P4, a także z pracami dodatkowymi, o których piszemy poniżej, mińskiemu ZNTK. Była to zdecydowanie najtańsza oferta w przetargu. ZNTK Mińsk Mazowiecki należy do Grupy Pesa, która była producentem Acatusów. Wybór oferty ZNTK oznacza dla przewoźnika sporą oszczędność.
Trzy oferty w przetargu
Koleje Małopolskie zaznaczyły, że na przeglądy P4 pięciu pojazdów mogą przeznaczyć 29,8 mln złotych brutto. Termin składania ofert upłynął 22 stycznia i po tym terminie przewoźnik otworzył koperty z ofertami.
Pierwszą złożył PTS z Warszawy, który za wykonanie napraw oczekuje 27,1 mln zł brutto i na prace udzieli 60 miesięcy gwarancji. Tańsza jest oferta ZNTK Mińsk Mazowiecki, który chce wykonać prace za 17,4 mln zł z podobną gwarancją. SPS natomiast zaoferował prace za kwotę 24,2 mln złotych i 48 miesięcy gwarancji. W tej sytuacji faworytem jest więc ZNTK z Grupy Pesa.
We wszystkie oferty wliczono prace dodatkowe, które mają polegać na montażu systemu informacji pasażerskiej z funkcją emisji reklam, system zliczania pasażerów, nowy system monitoringu wewnętrznego i zewnętrznego, montaż nadajników Wi-Fi, wymianę tapicerki siedzeń, montaż uchwytów na rowery oraz szafek na rzeczy własne obsługi pociągu. W toaletach mają pojawić się suszarki do rąk.
Przypomnijmy, że pierwsze nowoczesny Impulsy 2 dla przewoźnika
znajdują się obecnie w fazie testów.