Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Trwają remonty infrastruktury granicznej na Lubelszczyźnie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
18-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
16-08-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Trwają remonty infrastruktury granicznej na Lubelszczyźnie
fot. PKP PLK
PKP PLK remontują linię szerokotorową prowadzącą do przejścia w Dorohusku i normalnotorową biegnącą do Hrebennego. Obie inwestycje są warte łącznie ok. 70 mln zł. Po ich zakończeniu suma wydatków poniesionych od lutego 2022 r. na infrastrukturę na polsko-ukraińskim pograniczu wzrośnie do ok. 450 mln zł.

W pierwszej połowie tego roku najważniejszym z zadań zrealizowanych przez PKP PLK w kontekście stanu technicznego infrastruktury na styku sieci kolejowych Polski i Ukrainy była naprawa obiektów inżynieryjnych na linii kolejowej nr 108 w rejonie Ustrzyk. Pozwoliło to na przywrócenie przejezdności odcinka do przejścia granicznego Krościenko – Chyrów, dzięki czemu W grudniu wznowiona ma tam zostać obsługa połączeń pasażerskich. Kursy uruchomi SKPL Cargo.

Prace na dwóch szerokościach toru

Plany na kolejne miesiące zakładają realizację dwóch zadań dotyczących tras dojazdowych do innych przejść granicznych, w tym szerokotorowej infrastruktury prowadzącej do przejścia Dorohusk – Jagodzin. – W ramach modernizacji linii nr 63 planowana jest modernizacja nawierzchni torowej, przepustów kolejowych czy rewitalizacja przejazdu kolejowo-drogowego oraz wymiana rozjazdów – opisuje Piotr Hamarnik z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Wśród aktualnie toczących się prac nie ma natomiast przedsięwzięć związanych z normalnotorowym odcinkiem prowadzącym do punktu granicznego w Dorohusku.

Oba zadania dotyczą odcinków znajdujących się na terenie województwa lubelskiego. Druga z realizowanych aktualnie inwestycji ma usprawnić ruch przez przejście Hrebenne – Rawa Ruska. – To kompleksowa wymiana nawierzchni na odcinku linii kolejowej nr 69 o długości 28 km – stwierdza nasz rozmówca. Normalnotorowa trasa przechodzi remont pomiędzy Zwierzyńcem Towarowym a Bełżcem. Prace potrwają do września i toczą się w taki sposób, by autobusowa komunikacja zastępcza była uruchamiana tylko w zamian za niektóre połączenia. Nocny pociąg z Warszawy do Rawy Ruskiej kursuje bez zmian.

Wydatki dobiegają do pół mld zł

– W trakcie realizacji są projekty o [łącznej] wartości ok. 70 mln zł – stwierdza przedstawiciel PKP PLK. Od lutego 2022 r. do lipca tego roku spółka wykonała zaś prace dotyczące infrastruktury prowadzącej do polsko-ukraińskich przejść granicznych warte ok. 380 mln zł. Poza opisanymi już wyżej przejściami dotyczyły one także dojazdów do przejść w Medyce i w Werchracie oraz tamtejszej infrastruktury punktowej.

Potrzeby w zakresie przepustowości infrastruktury kolejowej na polsko-ukraińskim pograniczu wciąż rosną. PKP Intercity przyznawało niedawno, że możliwości techniczne wstrzymują rozwój oferty połączeń dalekobieżnych. Z danych zarządcy infrastruktury wynika natomiast, że znaczne wzrosty zaobserwowano w segmencie towarowym.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

IGTL: Zmiany w kolejowym KPO testem wiarygodności resortu i PKP PLK

Prawo i polityka

IGTL: Zmiany w kolejowym KPO testem wiarygodności resortu i PKP PLK

Łukasz Malinowski 14 sierpnia 2024

PLK chcą zelektryfikować linie 102 i 108 na Ukrainę

Infrastruktura

ŁKA: Rekordowe półrocze na linii do Sieradza

Pasażer

ŁKA: Rekordowe półrocze na linii do Sieradza

Kasper Fiszer 12 sierpnia 2024

Zobacz również:

Koleje Ukraińskie w Polsce. Czy jest się czego bać?

Biznes

Koleje Ukraińskie w Polsce. Czy jest się czego bać?

Roman Czubiński 17 sierpnia 2024

PKP dla rozwoju Chełma. Jest list intencyjny

Infrastruktura

PKP dla rozwoju Chełma. Jest list intencyjny

Redakcja/PKP SA 17 maja 2019

Pozostałe z wątku:

IGTL: Zmiany w kolejowym KPO testem wiarygodności resortu i PKP PLK

Prawo i polityka

IGTL: Zmiany w kolejowym KPO testem wiarygodności resortu i PKP PLK

Łukasz Malinowski 14 sierpnia 2024

PLK chcą zelektryfikować linie 102 i 108 na Ukrainę

Infrastruktura

ŁKA: Rekordowe półrocze na linii do Sieradza

Pasażer

ŁKA: Rekordowe półrocze na linii do Sieradza

Kasper Fiszer 12 sierpnia 2024

Zobacz również:

Koleje Ukraińskie w Polsce. Czy jest się czego bać?

Biznes

Koleje Ukraińskie w Polsce. Czy jest się czego bać?

Roman Czubiński 17 sierpnia 2024

PKP dla rozwoju Chełma. Jest list intencyjny

Infrastruktura

PKP dla rozwoju Chełma. Jest list intencyjny

Redakcja/PKP SA 17 maja 2019

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5