PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują stacje i przystanki na trasie ze Skarżyska-Kamiennej do Tomaszowa Mazowieckiego do obsługi pasażerskiej. Widać ścianki nowych peronów w Skarżysku Milicy, Stąporkowie i Końskich. Na prace przeznaczono ok. 25 mln zł ze środków budżetowych.
Trwają prace w ramach rewitalizacji linii kolejowej nr 25 na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna. Wykonawcą jest PNUIK Kraków. Wartości umowy ze środków budżetowych to 24,6 mln zł. W grudniu, po 12 latach przerwy zaplanowano przywrócenie połączeń pasażerskich między województwami świętokrzyskim i łódzkim. Jak już informowaliśmy,
oferta na razie będzie ograniczona do czterech par połączeń dziennie. W Końskich
nie zatrzymają się też pociągi dalekobieżne.
PLK relacjonuje postępy prac
Jak informuje PKP PLK, w Skarżysku Milicy, Bliżynie, Stąporkowie i Końskich wykonawca przygotowuje stacje i przystanki do obsługi podróżnych. Na przygotowanym terenie, zabudowywane są ścianki nowych peronów, które zapewnią wygodę podróżnym. Będą bezpieczne dojścia w poziomie szyn, dostępne dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Perony zostaną oświetlone oraz wyposażone w wiaty, ławki i gabloty z rozkładem jazdy. Dla rowerzystów ustawione zostaną stojaki na rowery. Jak pisaliśmy w ostatnich dniach,
semafory kształtowe zostaną zastąpione świetlnymi.
PLK informuje, że na przystankach Brzask, Gilów, Sołtyków, Wólka Plebańska, Czarniecka Góra, Kornica, Ruda Białaczowska, Petrykozy, Sitowa, Opoczno, Słomianka, Szadkowice, Bratków, Jeleń ustawione zostaną wiaty, ławki i gabloty informacyjne. Aby podróżni mogli bezpiecznie wsiadać do pociągów, przygotowane będzie oświetlenie. Wykonawca rozpoczął poprawę nawierzchni peronów. W rejonie stacji Końskie i Stąporków w budowie odcinki nowych torów i wymiana rozjazdów, które umożliwią sprawny ruch pociągów pasażerskich i towarowych.
Od weekendu kierowcy korzystają z przebudowanego przejazdu kolejowo-drogowego w Końskich. Podobne prace zaplanowano na skrzyżowaniu w Bliżynie. Nowe płyty przejazdowe i asfalt zapewnią płynny przejazd aut i pociągów. W ramach zadania uzupełniającego przebudowane będą również kolejne perony na trasie, w Wąsoczu Koneckim i Opocznie - podaje inwestor.
Roboty nie będą utracone
Samorządy województw łódzkiego i świętokrzyskiego planują modernizację tej trasy. Czy trwające roboty prowadzone na linii kolejowej nr 25 będą utracone, jeśli dojdzie do kompleksowej przebudowy linii? PKP PLK twierdzą, że nie, i
tłumaczą, dlaczego zdecydowały się na taki zakres prac.