Trwa modernizacja stacji w Ełku za 587 mln zł, współfinansowana ze środków instrumentu CEF „Łącząc Europę".
W
czerwcu udostępniono nowy peron nr 3. Obecnie w przebudowie są kolejne perony, które aktualnie są w przebudowie. Widać już ich zarys w miejscach, gdzie wykonawca ustawia prefabrykowane ścianki. Rozebrany został także dotychczasowy tunel, łączący perony z budynkiem dworca. Nowe, wygodne przejście pod torami jest już gotowe w ponad połowie, podróżni korzystają z windy na peron 3 i od strony osiedla Zatorze. Po zakończeniu prac 110-metrowy tunel zapewni bezpieczne dojście do pociągów i na drugą stronę stacji, zbudowane będą jeszcze dwie windy i schody. W związku ze zmianami na budowie, na stacji obowiązuje tymczasowa organizacja ruchu pieszych - informuje PKP PLK.
Częścią inwestycji jest budowa bezkolizyjnych skrzyżowań dróg z torami, które zwiększą bezpieczeństwo oraz usprawnią ruch kolejowy i drogowy w mieście. Wszystkie prace prowadzone są przy zachowaniu ruchu pociągów, niezbędne jest więc dzielenie ich na etapy. Na wiaduktach kolejowych nad ul. Kolejową, Towarową i Suwalską oraz moście na rzece Ełk są już nowe tory. Wykonawca kontynuuje prace przy budowie kolejnych części konstrukcji oraz fragmentów dróg dojazdowych.
Trwa też przebudowa stacji Ełk Towarowy, która zwiększy możliwości przewozu towarów na ważnej międzynarodowej linii. W całym Ełku zbudowano już ok. 24 km nowych torów i 76 rozjazdów, docelowo będzie to ok. 40 km torów i 118 rozjazdów - podsumowuje PKP PLK. Inwestycja jest opóźniona -
prace miały zakończyć się w grudniu 2023 roku.