Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Trwają prace na stacjach Oborniki Śląskie i Skokowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
30-12-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Trwają prace na stacjach Oborniki Śląskie i Skokowa
Trwają prace przy modernizacji linii kolejowej E 59 między Wrocławiem a Poznaniem. Na stacji Skokowa jest już nowy peron i trwa budowa przejścia pod torami. Oborniki Śląskie zyskują przejście podziemne pod stacją. Zbudowany jest także peron nowego przystanku Wrocław Osobowice Cmentarz.

Zakończenie prac na jednym z torów na stacji Oborniki Śląskie oraz na stacji Skokowa oznacza rozpoczęcie robót na sąsiednich torach. Kontynuowana będzie budowa przejść podziemnych i peronów. W Obornikach Śląskich na czas przebudowy stacji dla lepszej obsługi pasażerów uruchomiony będzie peron tymczasowy.

W 2014 r. wykonawca będzie przebudowywał torowisko i sieć trakcyjną pomiędzy stacją Wrocław Osobowice a Pęgowem. Na tym odcinku prace koncentrują się na moście nad Widawą. Obiekt, ze względu na wymogi ochrony środowiska, może być przebudowywany tylko w sezonie zimowym.

W Żmigrodzie trwa zagospodarowanie terenu zmodernizowanej stacji. We Wrocławiu prace obejmują most kolejowy na Odrze, łączący stację Wrocław Osobowice ze stacją Wrocław Popowice, budowę nowego przystanku Wrocław Osobowice Cmentarz i przebudowę wiaduktów nad ul. Starogroblową oraz Starograniczną.

Na prawie półkilometrowym odrzańskim moście dobiegają końca prace na pierwszym torze - rozwieszana jest siec trakcyjna. Po zakończeniu rozpocznie się modernizacja sąsiedniego przęsła i toru.

Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – granica województwa dolnośląskiego obejmuje dostosowanie linii kolejowej do szybkości 160 km/h dla pociągów pasażerskich. Ponadto linia kolejowa będzie wyposażona w nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacji kolejowej oraz urządzenia kontroli stanów awaryjnych taboru kolejowego. Na trasie powstają nowe przejścia podziemne, perony wyposażone w windy i pochylnie dla osób niepełnosprawnych oraz systemy informacyjne dla podróżnych.

Dzięki tym działaniom przejazd najszybszym pociągiem z Wrocławia do Poznania skróci się i zajmie około 1 h 40 min., a podróż będzie bezpieczniejsza i bardziej komfortowa niż dotychczas. Wdrażane są także nowe rozwiązania w części dotyczącej układu geometrycznego torów, obiektów inżynieryjnych oraz rozstawu słupów trakcyjnych, co w przyszłości pozwoli dostosować linię do prędkości 200 km/h.

Inwestycję pn. „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław - Poznań, Etap II - odcinek Wrocław - granica województwa dolnośląskiego” realizuje Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, a współfinansowana jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Szacowany koszt całkowity przedsięwzięcia to 1 mld 522 mln zł. Zakończenie projektu przewidziane jest w 2015 roku.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5