Rozpoczęły się prace na podkarpackim odcinku kolejowej trasy z Przeworska w stronę Stalowej Woli i Lublina. Na remont przeznaczono 11 mln zł ze środków PKP Polskich Linii Kolejowych. Prace obejmują tory, przejazdy i przepusty między Nową Sarzyną a Leżajskiem oraz Grodziskiem Dolnym i Przeworskiem.
W kwietniu rozpoczęły się roboty na linii nr 68 od Przeworska do Stalowej Woli, na które przeznaczono 11 mln zł ze środków PLK. Prace obejmują tor, przepusty i przejazdy kolejowo-drogowe. Między Nową Sarzyną a Leżajskiem wymienione zostaną szyny i podkłady. Poprawiony będzie stan mostu nad rzeką Malinianką w Jelnej i dwóch przepustów. Na odcinku Grodzisko Dolne – Przeworsk Gorliczyna przewidziana jest przebudowa 7 przepustów. Nowe obiekty zapewnią dobry stan linii i utrzymanie rozkładowych przejazdów – podaje zarządca infrastruktury. Na czterech przejazdach kolejowo-drogowych – w Jelnej, Tryńczy oraz w Przeworsku, wymieniona zostanie nawierzchnia.
Prace na dwutorowym odcinku linii między Nową Sarzyną a Leżajskiem nie wpływają na rozkładowe przejazdy, gdyż ruch pociągów odbywa się po jednym torze. Jednak przebudowa obiektów na jednotorowym odcinku Grodzisko Dolne – Przeworsk wymagała wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej.
Na odcinku Przeworsk – Stalowa Wola za blisko 26 mln zł z budżetu oraz środków własnych PLK zrealizowały zadania w latach 2018–2020. Prace objęły przebudowę mostu w Wierzawicach nad rzeką Błotnią oraz modernizację stacji Nowa Sarzyna. Zlikwidowano „wąskie gardło” między Lublinem a Przeworskiem. Zwiększył się poziom bezpieczeństwa, m.in. przewożonych towarów tranzytowych, na bocznicę kolejową do Zakładów Chemicznych Ciech Sarzyna – przypomina PLK. Kolejny odcinek linii nr 58 Stalowa Wola Rozwadów – Lublin
został niedawno zmodernizowany i zelektryfikowany w ramach inwestycji z udziałem środków unijnych Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.