Modernizacja odcinka linii nr 68 wraz z jej elektryfikacją to jeden z najważniejszych projektów inwestycyjnych realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Po wykonaniu prac nastąpi istotna poprawa stanu technicznego najważniejszego ciągu kolejowego łączącego województwa lubelskie i podkarpackie. W terenie widoczne są postępy w realizacji zadania na odcinku Lublin – Kraśnik.
Projekt pod nazwą „Prace na liniach kolejowych nr 68, 565 na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów wraz z elektryfikacją” o całkowitym koszcie 367 mln zł to jedno z ważniejszych kolejowych zadań inwestycyjnych obecnie realizowanych w Polsce południowo- wschodniej. W ramach zadania wybudowana zostanie sieć trakcyjna, pracami objęta będzie nawierzchnia, naprawione zostaną obiekty inżynieryjne. Z myślą o podróżnych powstaną dwa nowe przystanki osobowe, a pozostałe zostaną zmodernizowane. Po realizacji prac pociągi będą mogły pojechać szybciej, dla ruchu towarowego zlikwidowane zostaną ograniczenia eksploatacyjne. Jak zapowiada PKP PLK, inwestycja ma zakończyć się w 2019 r.
Obecnie najintensywniejsze prace wykonywane są między stacjami Lublin Zemborzyce a Kraśnik. Ich realizacja na jednotorowej linii kolejowej spowodowała wstrzymanie ruchu pociągów. Za pociągi pasażerskie przewoźnicy, czyli Polregio oraz PKP Intercity, wprowadzili autobusową komunikację zastępczą. Składy towarowe muszą korzystać z objazdów. Taki stan potrwa do września, potem zostanie wstrzymany ruch kolejowy na południe od Kraśnika. Natomiast pociągi kursują na dwutorowym odcinku Lublin – Lublin Zemborzyce.