Od nowego rozkładu jazdy PKP PLK założyła powrót pociągów na odcinek linii 405 pomiędzy Słupskiem i Miastkiem. Trudno w to uwierzyć patrząc na postępy wykonawcy w terenie.
Linia 405 jest modernizowana na odcinku od Ustki przez Słupsk i Miastko do Białego Boru i dalej, w nieco mniejszym zakresie – do Szczecinka. Na odcinku od Miastka do Słupska wprowadzono w lipcu 2017 roku autobusową komunikację zastępczą i stan ten trwa do dzisiaj (między Słupskiem a Ustką pociągi kursują jedynie w sezonie, a między Miastkiem a Szczecinkiem uruchamiano na zmianę pociągi i ZKA). Rozkład jazdy dostępny na stronach PKP PLK informuje jednak, że od 9 grudnia na najbardziej obleganym odcinku między Słupskiem a Miastkiem ponownie pojadą pociągi. Trudno w to jednak uwierzyć oglądając zaawansowanie prac w terenie, gdzie większość stacji i przystanków nie jest gotowa na przyjęcie pociągów zarówno jeśli chodzi o miejsca oczekiwania podróżnych, jak i o torowiska.
Trwa wyścig z czasemNa naszą prośbę PKP PLK dość dokładnie opisała zaawansowanie prac.
– Najintensywniejsze roboty trwają na odcinku Miastko - Słupsk, gdzie postępują prace związane z wymianą torów, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Równocześnie powstają nowe perony na przystankach osobowych m.in. Przytocko, Ciecholub, Kępka, Korzybie, Wrząca Pomorska, Widzino, Kawcze, Kępice oraz Słonowice – informuje Karol Jakubowski, z biura prasowego PKP PLK.
Jak mówi, na stacji Miastko powstał już nowy układ torowy i dwa nowe perony nr 1 i 2, przy których trwają prace wykończeniowe. Kontynuowane są prace przy budowie dwóch wiaduktów w obrębie stacji i przejściu podziemnym, wymieniane są urządzenia sterowania ruchem kolejowym i remontowany jest budynek nastawni.
– Na odcinku Szczecinek - Biały Bór oraz Biały Bór – Miastko postępuje układanie światłowodu dla półsamoczynnej blokady liniowej. Trwa budowa urządzeń sterowania na przejazdach kolejowo-drogowych przy przystankach Gwda Mała i Biały Bór. PLK planują wznowienie ruchu pociągów od nowego rozkładu jazdy na odcinku Miastko – Słupsk – dodaje Jakubowski.
Pociągi mają skrócić czas jazdyRozkład jazdy, który będzie obowiązywać od 9 grudnia zakłada kursowanie 5 par pociągów między Słupskiem a Miastkiem. Mają przejeżdżać ten odcinek w czasie od 57 minut do godziny (to od 12 do 15 minut szybciej niż przed modernizacją). Obecnie autobus komunikacji zastępczej przejeżdża ten odcinek w aż 2 godziny. Najszybszy pociąg ze Słupska do Szczecinka (mają być 4 pary), według planów PKP PLK, przemierzy tą trasę w 1 godzinę i 39 minut (o 21 minut szybciej niż przed rozpoczęciem modernizacji).
Wartość inwestycji to ponad 200 mln zł netto, z czego 171 mln zł. dorzuca Unia Europejska w ramach RPO województwa pomorskiego.. Wszystkie prace mają zakończyć się w ostatnim kwartale 2019 roku. Cele inwestycji opisaliśmy dokładnie
tutaj.