Trwa wymiana sieci trakcyjnej na linii nr 22 pomiędzy Radomiem a Radzicami. PKP Polskie Linie Kolejowe realizują kolejny etap inwestycji, tym razem za 29 mln zł netto.
Jak informuje PLK, dzięki wymianie blisko 40 km sieci trakcyjnej między Radomiem a Radzicami utrzymane zostaną parametry ruchu z prędkością do 120 km/h. Prace realizowane są etapami - obecnie na obszarze stacji Radzice. Widać już nowe elementy nad jednym torem - konstrukcje wsporcze i rozwieszone przewody. Kolejnym etapem będzie montaż wieszaków przewodzących a następnie regulacja sieci trakcyjnej - relacjonuje PLK. W czerwcu prace obejmą stację Radom Krychnowice i szlak Radom Krychnowice – Radom. Później wykonane zostaną odcinki: stacja Przysucha i szlak Drzewica – Przysucha i Przysucha – Wolanów.
Umowę na wykonanie prac PKP PLK podpisała z konsorcjum TrackTec Construction i Trakcja System
w grudniu ubiegłego roku. Całość zadania ma zakończyć się dopiero w 2023 r.
Wymiana sieci trakcyjnej to kolejne prace PKP PLK na linii nr 22. Na przebudowę linii PLK przeznaczyły dotychczas około 120 mln zł.
Prace prowadzone są odcinkami.
Założeniem projektu jest utrzymanie prędkości pociągów pasażerskich 120 km/h oraz podniesienie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych. W 2020 roku za 18 mln zł
zmodernizowano tor między Wolanowem, Wieniawą oraz Przysuchą, co poprawiło przepustowość trasy. Na 5 przejazdach kolejowo-drogowych m.in. w Skrzynnie i Skrzyńsku, wymieniono płyty i nawierzchnię drogi. W latach 2017-2018 zmodernizowano ponad 50 km jednego toru pomiędzy Radomiem a Radzicami. Przebudowanych zostało 30 przejazdów kolejowo-drogowych. Wcześniej nową konstrukcję zyskał jeden z dwóch mostów nad Pilicą pomiędzy Radzicami a Tomaszem Mazowieckim.