Ograniczenia wynikające z sytuacji spowodowanej epidemią nie wstrzymały prac realizowanych w ramach inwestycji kolejowych z unijnym dofinansowaniem. Jeszcze przed Świętami Wielkanocnymi Wykonawca robót na liniach kolejowych nr 68, 565 na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów wymienił 12 rozjazdów na stacji Stalowa Wola Rozwadów, a obecnie kontynuuje prace związane z zakończeniem elektryfikacji linii – informuje Centrum Unijnych Projektów Transportowwych.
Jak
pisaliśmy przed miesiącem, wymiana 12 rozjazdów to efekt rozszerzenia pierwotnego zakresu projektu. Rozjazdy zostały dostarczone w blokach, co jak
podkreśla PKP PLK zapewnia dobrą jakość montażu i krótki czas zabudowy. Obecnie na całej modernizowanej trasie jest możliwy przejazd pociągami w trakcji spalinowej. Nadal prowadzone są działania związane z elektryfikacją linii. Jej uruchomienie
ma nastąpić w drugiej połowie roku.
Jak przypomina CUPT, realizacja inwestycji przyczyni się m.in. do zwiększenia komfortu, skrócenia czasu podróży, zapewnienia większego bezpieczeństwa przewozu podróżnych i ładunków, wzrostu atrakcyjności linii oraz utworzenia ciągu zelektryfikowanych linii kolejowych umożliwiających bardziej efektywne ich wykorzystanie przez przewoźników towarowych. Ponadto, projekt zdecydowanie zmniejszy negatywny wpływ na środowisko i zlikwiduje bariery architektoniczne sprawiając, że infrastruktura kolejowa będzie bardziej przyjazna dla osób niepełnosprawnych.
Łączna długość linii kolejowych objętych projektem wynosi nieco ponad 105 km, w tym odcinek o długości 2,3 km należący do Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T). Zakończenie realizacji projektu planowane jest na grudzień 2020 roku.