W parku taborowym Kolei Mazowieckich jest już 59 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii ER160. Spółka zamówiła łącznie 61 takich pięcioczłonowych pojazdów. To największe zamówienie w kraju.
10 lipca w Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru w Tłuszczu został podpisany końcowy protokół techniczny pojazdu o numerze 59. Został on wyprodukowany w ramach ostatniej, piątej umowy wykonawczej, podpisanej w 2022 r.
Dostarczonych zostało już 14 z 16 pojazdów przeznaczonych do obsługi linii Warszawa – Tłuszcz. Wartość wspomnianej umowy to ponad 530 mln zł brutto, a jej dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 wynosi ponad 215 mln zł.
Jeszcze w tym miesiącu Koleje Mazowieckie planują odbiór ostatnich dwóch pojazdów Flirt3 z umowy ramowej na 61 szt. ezt ER160 podpisanej z firmą Stadler Polska w 2018 r. Będzie to oznaczać pełną realizację kontraktu. Jednak znamy już kolejne plany mazowieckiego operatora na następne lata.
Piszemy o nich tutaj.